Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

installera hårdisk


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

hej

kör win2k pro, har köpt ny hårdisk, jag har installerat, formaterat, aktiverat och det fungerar som det ska. PROBLEMET ÄR ATT JAG HAR KÖPT EN HÅRDISK PÅ 200 GIGA, MEN FÅR BARA FRAM 128 GIGA. VAD KAN DETTA BERO PÅ? KÖR EN HP PENTIUM 4 1,5 GHz, 256 RAM. TACKSAM FÖR SVAR, DETTA ÄR MYCKET IRRITERANDE.

danne

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

murmelmannen

Det behövs nog en BIOS uppgradering.Både OP system och BIOS måste stödja så stora diskar.

Eller köp ett kontrollerkort så löser det sig.

 

[inlägget ändrat 2003-10-04 19:49:52 av murmelmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

BIOS på ditt moderkort stöder inte en så stor hårddisk. Partitionera om hårddisken i 2 partitioner t.ex 120 MB och 80MB. Ett annat alternativ är att uppgradera BIOS och kolla hur stor hårddisk din BIOS klarar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

TACK SÅ MYCKET FÖR SVAREN. Har dock fått ett annat problem. har köpt en hårdisk på 200 gig, och har fått reda på att den inte stöds av bios. tackar så mycket för den informationen som jag fått härifrån. har dock fortfarande lite problem. mitt nuvarande bios är IQ.01.10US och datorn är en hp vectra vl.800, jag hittade bios IQ0111US.FUL som ska passa om jag fattat det hela. nu när jag försöker installera detta så står det "THE PROGRAM DID NOT SUCCEED TO IDENTIFY THE CURRENT FLASH". vad beror detta på, tacksam för svar så jag kan lösa detta.

tack för svaren jag fick på min andra fråga, danneman

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...