Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ny AdAware 6 Referensfil


Hansen

Rekommendera Poster

Det har kommit en ny referensfil för Ad-Aware 6.181

 

Den nya referensfilen innehåller ett par nya objekt, dessa är: GXB Dialer, Loverspy Demo, MarcadorCOM, RasDial och TrekEight.Spydetector men även uppdaterade signaturer för Gator, MemoryMeter, PayDial, RedV samt WebHancer.

 

Den har nummer:

01R223 02.10.2003

 

För mer info besök www.lavasoftsupport.com, finns en del på svenska.

 

Du kan även använda en direkt länk om du vill veta mer om referensfilen, den är denna:

http://www.lavasoftsupport.com/index.php?&act=ST&f=1&t=12688

 

---------------

Jonathan Hansen

Lavasoft - Moderator och BetaTeam

www.lavasoftsupport.com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

....Jonathan .Bara några frågor .ad-aware tycker jag är bra och särkilt den sissta varianten (går lite snabbare att söka igenom datorn)Varför har inte Spybot och ad-aware samma referensfiler? Är tvungen att ha dessa 2 program i datorn.Det hade ju bara behövts 1 program av den här typen > ad-aware. Såg ett inlägg på Passagen om en förälder som fick upp Porr pop-up hela tiden och var rädd att det skulle dyka upp när barnen surfade.Rekomenderade ad-aware eller Spybot.ad-aware fick inte bort skiten men det fixade sig med Spybot.Sen har jag inte fattat varför man skall ha så många program bara för att surfa på internet.

I datorn har vi ,ad-aware,Spybot,NAV,ZoneAlarme Pro,Spyblaster,Mailwasher. Bara för att man skall skydda sig.

Klart det har ju funkat med alla dessa program.Inga konstigheter eller virus ( Vad jag vet).Skönt bara det!

Ha en trevlig helg Jonathan .

Har du något att tillägga ,bara skriv.

Mvh max12

 

 

" Att fela är mänskligt, men för att riktigt trassla till det behövs en dator. "

 

[inlägget ändrat 2003-10-03 18:36:03 av Max12]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ett program till som heter Spy Sweeper med som tar bort det som inte Spybot eller Ad-aware hittar... ;)

 

 

 

Surfa säkert och uppdatera mera ;)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Max12!

Kul att du tycker om Ad-Aware6. Hoppas att du har uppdaterat till build 181 ;-)

 

Anledningen till att Ad-Aware och SpyBot har två olika referensfiler är att det är två olika företag som gör programmen.

 

För att Lavasoft skall lägga in detektion för en viss fil finns olika kriterier. Jag kan tänka mig att Kolla gör på ett annat sätt. Ad-Aware tycker jag är bättre eftersom Lavasoft uppdaterar sitt program och sin referensfil betydligt oftare. SpyBots senaste uppdatering skedde den 13 spetember medan Ad-Awares referensfil är från 2 oktober. Rätt stor skilnad. Under denna tid så händer det rätt mycket i datorvärlden. Uppdateringar till Ad-Aware kommer ungefär varje vecka. Ad-Aware utseddes också Bästa programvara 2002! av PC World Magazine.

 

Det finns tre versioner av Ad-Aware, Personal (Gratis), Plus och Professional. Plus och Pro innehåller programmet Ad-Watch som är ett realtidsskydd. Det skyddar bland annat registret i din dator. Programmet blockerar även popups med t.ex. porr. I nästa version, ver 6.2 kommer det även att finnas cookieblocking.

 

Du behöver inte ha så otroligt många program på din dator. En bra brandvägg, ett bra antivirus, Ad-Aware och kanske ett spam-filter räcker gott. Det är också viktigt att uppdatera sina program speciellt Windows och antivirusprogrammet men även de andra.

 

Har du några frågor så är det bara att posta här igen eller på vårt supportforum som du hittar på www.lavasoftsupport.com

 

Du kan ladda ner gratisversionen av Ad-Aware på www.lavasoft.de. Där kan du även köpa Plus och Pro.

 

Lägg gärna märke till att IDG:s Marcus Järräng också rekommenderar Ad-Aware här:

http://internetworld.idg.se/ArticlePages/200306/12/20030612173709_IW360/20030612173709_IW360.dbp.asp

 

Ha det så bra!

 

---------------

Jonathan Hansen

Lavasoft - Moderator och BetaTeam

www.lavasoftsupport.com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...