Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

xp-strul f*n


Evilrocker

Rekommendera Poster

Nån som förstår sig på mitt problem?

 

Har win xp home, 768 ram, qudoz mk, 60gb hd, creative player 5,1 ljudkort, creative grafikk T200 64mb.

 

Har alltid problem med datorfan den startar om sig själv och är allmänt ostabil. Temp på proc är ok (kollat), har provat med nvidias, creatives och microsofts drivisar för grafikkort, kört med alla windows updates och även utan. installerar inte en massa konstiga program. Vad jag än gör så verkar det som jag aldrig kommer undan detta strul, dags att byta hårdvara? Grafikkort? Nån annan som har liknande problem?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat att virusscanna din dator? gör det och se om det kan röra sig om virus..

 

 

Surfa säkert och uppdatera mera ;)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej virus är det inte, eftersom jag formaterat hårddisken helt 3-4 ggr, har antivirus med senaste uppdateringarna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

HEJ

 

Jag har också Windows XP och jag har också samma problem. Datorn bara startar om av sig själv ibland. Det blev lite bättre efter att jag uppdaterat mina drivrutiner till CD brännaren, DVD'n, ljudkortet och bildskärmen. Jag har även kört "Ad-Aware" och det tog bort en del processer som kan ha orsakat något. Så det tips jag kan ge dig är att uppdatera alla drivrutiner till allt och även köra "Ad-Aware". För att ladda hem "Ad-Aware" klicka på länken nedan...

 

http://www.lavasoftusa.com

 

--Utan En Dator Vid Vår Sida Skulle Vi Få Lida--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

HEJ

 

Jag har kollat upp varför datorn startar om ibland. Det är för att skydda Windows. När det händer något med systemet så startas datorn om för att skydda just systemet. Så det finns inte så mycket att göra.

 

Ett tips är att söka efter något sorts "Crash Tool". Jag laddade hem ett sådant till min CD och DVD för att dom kunde störa systemet när man spelade eller något liknande. Har faktisk hjälpt lite. Du får prova dig fram och se om något hjälper...

 

--Utan En Dator Vid Vår Sida Skulle Vi Få Lida--

 

[inlägget ändrat 2003-10-02 14:38:33 av --LEGOan--]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Om du klickar på fliken "Avancerat" i Systemegenskaper (Håll in ALT och dubbelklicka på "Den här datorn")och sen på knappen "Inställningar" under "Start och återställning" så finns det en ruta som du kan bocka av för att datorn inte ska starta om automatiskt. Då får du en "blåskärm" med ett felmeddeande istället. Där kanske du kan få mera information.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå Evilrocker!

Jag har Windows XP också, och jag har samma problem. Datorn bara startar om ibland. Ett tag kunde jag nästan inte göra något fören den startade om. Det blev lite bättre efter att jag använde programmet "Spybot - Search & Destroy". Men då ock då händer det att den startar om av sig själv. Jag tror att microsoft borde kolla detta. Det borde ligga på deras bord.

 

Mvh / Johnny

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Daun, körde enl dina instruktioner och får fram ett fel: bad_pool_caller hittade fler som fått det här felmeddelandet i detta forum och läste lite på microsofts sidor. Men hur klok blir man av att läsa microsofts grejer?!!? Det kunde tydligen bero på fler hundra olika saker beroende på vad för siffermeddelande man får typ 0x0000000c2 osv. Men hittade en annan intressant sak, mitt grafikkort och ljudkort ligger på samma IRQ, är det verkligen bra? Har för mig att dom ska ligga på en egen? Ska man ändra det och i så fall hur i xp?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...