Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

blaster igen


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

hej behöver hjälp illa kvickt har gått o skaffat mig en bärbar dator ( compaq presario X1000 ) o jag har blaster¨på den just nu men jag har instalerar fixblast men den där rutan som det står att man har 1 min på sig att spara alt dyker upp hela tiden o jag vet inte hur jag ska lyckas med det denna gången :( och just nu så har jag inte nån nätverks kabel inkopplad o det är inte så mycket jag kan göra

 

[inlägget ändrat 2003-10-01 11:30:23 av olofsson]

[inlägget ändrat 2003-10-01 11:33:55 av olofsson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

HEJ

 

Du kanske kan fråga en kompis som kan ladda hem den åt dig, annars kan jag skicka filen till dig via mail. Hör av dig om du vill att jag ska skicka filen...

 

--Utan En Dator Vid Vår Sida Skulle Vi Få Lida--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Se till att Blaster inte är aktivt.

1. Ta fram aktivitetshanteraren (genom att trycka Ctrl + Alt + Delete) och under fliken Processer kan du då hitta en aktiv fil som heter Msblast.exe. Avsluta den processen.

 

2. Gå sedan på Start/Sök och leta reda på Msblast.exe för att ta bort viruset.

 

3. Gå slutligen in i registet genom

Start/Kör och skriv Regedit och gå till sökvägen HKEY_LOCAL_MACHINE>Software>Microsoft>Windows>CurrentVersion>Run

Därefter, i högra fältet, leta upp och ta bort entryt: ”windows auto update" = MSBLAST.EXE

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glöm ej inte heller att ändra RPCn

efter de som står ovan.

*Högerklicka Den här datorn

*välj hantera

*Välj sedan Tjänster o program

*välj tjänster

*Leta upp Remote Producer Call

(RÖR EJ RPC LOCATOR)

*I fliken återsällning välj att alla försöken skall bara starta om tjänsten ej datorn

*gå sedan online och ladda ner allt du behöver

*efter en lyckad borttaging så återsäller du Remote producer call som det var innan allstå att tjänsten skall starta om datorn efter varje försök

Nosce Te Ipsum

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta hem verktyget från symantecs hemsida, tänk på att stänga av systemåterställningen innan du kör borttagningsverktyget, och uppdatera på windows update, ta hem en bra brandvägg och uppdatera virusskyddet.

 

Surfa säkert och uppdatera mera ;)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...