Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Outlook express


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej

 

Jag kör med outlook express 6 och windows 98 se som har fungerat smärtfritt fram tills nu. Min dator började krångla ganska mycket så jag bestämde mig för att formatera hårddisken och installera allt på nytt.

När jag hade gjort så och testkört mellan mina två konton och sambons konto så fungerade allt felfritt och jag stänge av datorn och gick och la mig.

 

Dagen efter försökte jag hämta mail och fick bara följande meddelande

 

Servern har oväntat kopplat från anslutningen. Möjliga orsaker kan vara ett serverfel, ett nätverksfel eller en lång tids inaktivitet. Konto: 'Nicke priv', Server: 'pop.home.se', Protokoll: POP3, Port: 110, Secure (SSL): Nej, Felnummer: 0x800CCC0F

 

Jag kör med pop3 server. Detta meddelande visar sig så fort jag försöker ta mot mail nu.

 

Kan någon förstå vad det är för fel?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Oftast beror det här på att du har angett något fel i mail-kontot. Gå in och kika på egenskaperna och se om du eventuellt skrivit in något felaktigt. Själv vet jag att jag vid smtp-servern vände bokstäverna ( smpt.*** ) och då gick det naturligtvis inte att hämta någon e-post....

Sedan kan samma felmeddelande dyka upp när di internetleverantör faktiskt har ett problem med sin e-postserver, men det brukar de fixa ganska omgående.

Såg ett annat tips på nätet. Gå till Outlook Express > Verktyg > Konton > E-post och markera din e-postadress > välj Egenskaper. Prova att ta bort bocken nertill vid "Inkludera det här kontot....". Har inte testat det här själv, men man vet aldrig...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Hej

Stavfel och liknande är kollade dubbelkollade och trippelkollade för det var min första tanke.

 

Det har krånglat nån vecka nu så jag tror inte det är serverproblem, dessutom kan jag läsa på nätet via webmail. Jag har tom två olika adresser (en home.se och en vxu adress) och ingen funkar så.

 

Är det nån som har någon anna bra ide?

 

/Niclas

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej jag fick samma fel här om dan, felet var, skriv fel i server namn, så lätt att göra så svårt att se, sudda och skriv om det, skrev skrev UT"mail1.***.telia.com"

IN"mail1.telia.com" felet var UT"mail1.telia.com" ska vara IN"m1.telia.com".

Detta gäckade i 2 dagar..

 

Med Vänliga Hälsningar Mr_J....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...