Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

vilket ger bäst bild?


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Jag väljer mellan två grafikkort till en dator. Skärmen kommer att bli en Samtron 19" 96P som tydligen ska vara ett bra budgetval.

Jag använder knappt datorn till spel alls. Kravet är att grafikkortet ska ha ge en bra skärmbild och ha en bra TV-ut så att jag kan kolla på DVD på TVn.

Valet står mellan:

 

GeForce 4 MX440 64 MB TV-out eller

ATI Radeon 9200 SE 64 MB TV-out

 

Jag vet inte vilket märke kortet har med Geforce-chippet, spelar det någon roll?

Hur som helst, det jag vill ha reda på är, vilket grafikkort är bäst för mina behov?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

HEJ

 

Jag använder exakt samma bildskärm som du och använder även "GeForce MX440 64 MB TV-out". Jag tycker att grafiken på datorn är bra och jag har kopplat datorn till TV några gånger och bilden där var också bra. Det kan vara lite svårt att bestämma åt någon annan men jag hade valt "GeForce" kortet. Jag själv tycker GeForce är bäst...

 

--Utan En Dator Vid Vår Sida Skulle Vi Få Lida--

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
Gäst idgadmin

 

jag har ett sapphire radeon 9200 256mb

 

jag tycker det är helt ok.

 

jag har aldrig provat ett geforce men jag vet att radeon är enkla att gjöra inställningar på

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
Gäst idgadmin

 

Undrar bara om du vet hur man får färg på tven bilden har jag.. har ett ati radeon.. har testat med tv toll och det är bara för nevidas kort det

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...