Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Svchost


AlbertPettersson

Rekommendera Poster

AlbertPettersson

Hallå!

 

Jag har ett problem. När jag har varit inne på Internet ett tag brukar det komma upp ett meddelande om att Svchost har utfört en förbjuden åtgärd och därför måste startas om. När det har hänt kan jag inte klicka på en del länkar på Internet och inte heller kopiera och klistra in. Om jag startar om datorn fungerar det som vanligt igen men det är jobbigt att behöva göra det hela tiden.

 

Jag har Windows 2000.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

HEJ

 

Jag känner igen problemet. Jag hade exakt samma problem på min Windows 2000. Jag försökte fixa det på många olika sätt men problemet kvarstod. Tillslut ringde jag min PC Support och det enda tipset dom kunde ge var:

 

"Det är nog dags för en formatering"

 

eller

 

"Prova med att installera om Internet Explorer".

 

Att installera om "Internet Explorer hjälpte inte för mig så jag formaterade om hårddisken. Det kanske finns ett lättare sätt men jag löste det med en formatering...

 

--Utan En Dator Vid Vår Sida Skulle Vi Få Lida--

 

 

[inlägget ändrat 2003-09-28 12:48:34 av --LEGOan--]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland kan det bli för mycket för svchost, men för att vara på säkra sidan rekommenderar jag att du kör Spybot Search & Destroy, och om du inte har något uppdaterat virusprogram, att du gör en onlinescanning av din dator.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AlbertPettersson

Jag har ett uppdaterat virusprogram. Jag ska köra Spybot.

 

Jag kan förresten tala om att detta hände i samband med att datorn krånglade. Den startade plötsligt en nedräkning som följdes av att datorn startades om men inte kunde startas igen. Då installerade jag om Windows men lät bli att formatera om hårddisken. Innan den här händelsen hade jag aldrig problemet.

 

Jag hoppas att jag slipper att formatera om. Det blir så mycket säkerhetskopiering då.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AlbertPettersson

Jag minns inte. Varför undrar du det? Jag har för mig att det stod något om att det fysiska minnet flyttades.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fysiska minnet, flyttades det eller gjordes det större?

 

Har aldrig hört om att det har flyttats så, dock att storleken ändrats, men utan omstart...

 

Anledningen till att jag frågade om det var RPC-servern var att det finns virus som gör precis så, och då får man meddelande om att datorn stängs pga

RPC-servern.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AlbertPettersson

Det kan också ha varit att det fysiska minnet överfördes.

 

Det kan ha varit det men isåfall förstår jag inte hur jag kunde bli smittad. Jag hade laddat ner alla uppdateringar från Windows Update och till Antivirusprogrammet. Jag hade dessutom skaffat Zone Alarm och uppdaterat den.

 

[inlägget ändrat 2003-09-30 06:41:21 av GAPa]

[inlägget ändrat 2003-09-30 07:11:22 av GAPa]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag hade samma problem och man kan läsa alla trevliga och bra inlägg i tråden "svehost.exe" (jag skrev fel när jag startade tråden). Titta gärna där....

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AlbertPettersson

Jag har läst tråden men den funkar inte riktigt för mig. Jag har inte flera Locations i Locations-mappen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...