Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Villken tempratur är den rätta?


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej!

 

Jag bara undrar villka tempraturer processorer, moderkort och lådor max borde ha innan det börjar bli farligt. Jag misstänker mina värden är på tok för höga, nu har jag bara suttit och svarat på lite mail men min temp är. CPU 55 Grader, moderkort 50 grader och i själva lådan 36 grader (mätt på botten tror jag) Min CPU's användnigs genomsnitt var på 1.9% när jag tog dem här temperna, så tänk er när man börjar använda datorn till spel eller dylikt. Graderna marsherar raskt upp.

 

Tacksam för svar!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har för mig att en Pentium 4 tål ungeför 74 C, en AMD tål mer då den blir varmare.

Du behöver nog inte oroa dig för att något skall gå sönder p.g.a. temperaturen.

 

 

"Cheating is like masturbation. Feels good while you're doing it but once you're finished it only emphasizes how empty and shallow your life really is."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ville bara påpeka att visst blir en AMD varmare, men den tål inte högre temp än en Intel.

 

Dels är det tvärtom, efter vad jag hört, dels fungerar Intel's överhettningsskydd.

 

Dessutom, dom temperaturerna vid så låg belastning....

Själv hade jag börjat med att investera i en chassiefläkt...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Hejsan.

 

Installera SISoft Sandra.

Kolla dean i mappen "Mainboard Information" och se om den varnar pga av för hög värme.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Heysaan!

 

Har redan SISoftware Sandra installerat(bra program) ,har inte fått några varningar därifrån.

 

"Dessutom, dom temperaturerna vid så låg belastning....

Själv hade jag börjat med att investera i en chassiefläkt..."

 

Vad ska man med fläktar till när det finns kåpor att ta bort, mycket tystare... och i värsta fall får väl jag hälla vatten på CPU'n. haha ...Ja, jag bör nog skaffa en fläkt av nå slag. Nå'n som har nå förslag

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...