Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Office XP


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

 

Jag som inte kan allt (men en del).

Har lagt in Office Xp igen. Använder Outlook för mina mail m.m. Nu så finns det ju (enligt min mening) en idiotisk säkerhetsnivå i outlooken. Jag kan inte ta emot exe-, bat, eller url-filer.

HUR kommer jag förbi detta dilemma? Sedan så har dom tydligen missat snabbkommandot till skicka-knappen. Eller är det något jag har missat?

Hjälp önskas snarast. Innan jag tar bort O XP.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troligtvis är det en säkerhetsinställning, eftersom dessa saker skulle kunna ställa till det för dig.

 

Enklast, och säkrast, är att be den/dom som skall skicka sådant till dig packa det med WinZip eller Winrar.

 

På det viset kommer det fram utan att göra skada..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Helt riktigt är det en säkerhetsprincip. Den finns i 2 olika nivåer. Jag vill själv bestämma vilka fil-extensioner som jag vill spärra. Det går att få både exe- och bat-filer. Det som avändaren måste göra är att ändra i namnet bara. Lägga till eller ta bort en bokstav på slutet.

 

Det andra frågan har jag dock inte kunnat lösa ännu.

 

Tack iaf för svaret

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Hej!

 

Du kan ju titta på denna länken ifall den skulle kunna vara tillämplig för dig. Den verkar vara för Microsoft Outlook 2002. (använder själv OE, så jag har aldrig behövt krångla med det här).

 

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;sv;sv290497

 

Ps. Länken verkar krångla av någon anledning, jag måste trycka på uppdatera (F5) för att den skall visa sig riktigt. Klicka först på länken och om den sen visas fel så tryck på F5.

 

 

[inlägget ändrat 2003-09-26 03:35:37 av Amos Bronson Alcott]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Hej Amos.

En mycket intressant länk. Ska kolla upp dom registerförslag som det står om där.

Återkommer efter helgen om detta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Tackar Almos Bronson Alcott.

Det funkar alldeles utmärkt. Upptäckte att Telia har stängt av vissa extensioner på sin mail. Men löste det ändå tack vare ditt råd.

 

Mvh Boulebjörnen

 

[inlägget ändrat 2003-09-30 08:13:54 av Boulebjörnen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...