Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows Messenger - Inte inloggad


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Nu har jag testat det mesta, tror jag. Hur får jag bort den förb-de Windows messenger ikonen nere i system tray (vid klockan), som visar sig när jag startar upp outlook express. Att avinstallera programmet genom att gå in i filen Sysoc.inf och ändra genom att ta bort hide och ersätta med ett mellanslag i raden: msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,hide,7 och sedan försöka avinstallera i windows lägg till/ta bort windowskomponeneter hjälper inte. "Bocken" återskapar sig i den ena av msg installrutor, (jag har två olika). Jag kör Win XP Pro sp1, i win xp home och första versionen av xp pro fungerade det, men inte nu? Har någon ett bättre tips att komma med?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Högerklicka på Akrivitetsfälet och välj egenskaper. Välj sedan Anpassa under menyn Meddelandefältet.

 

Där kan du välja hur du vill att Windows skall hantera visningen av objekten.

 

Lycka till!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå till Start-Kör-Skriv services.msc-ENTER.Markera och högerklicka på Messenger, välj Egenskaper.På tjänstestatus-klicka på Stoppa. Under fliken Inloggning-klicka på Inaktivera.

 

Klart!

 

Om du vill ta bort Messenger helt så har du en länk nedan (står i vänsterspalten på sidan)Det är lätt om du vill installera det igen vid senare tillfälle då det dyker upp på Windows Update.

 

http://www.ngweb.biz/

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Crazy Horse

Gå till Start-Kör-Skriv services.msc-ENTER.Markera och högerklicka på Messenger, välj Egenskaper.På tjänstestatus-klicka på Stoppa. Under fliken Inloggning-klicka på Inaktivera.

 

det är inte den Messenger som Micke.Ffrågar om.. det du föreslår ...är att han ska slå av den inbygda funktionen att sända medelenden som kommer upp med en "ok knapp"..

 

Hansen.. det du föreslår .. är ju bara att gömma.. det tar inte bort någonting...

 

 

 

 

Dual P3 550mhz:1024mb RAM:GF2 32MB:win2000

Dual Ppro 200mhz:512mb RAM:8 SCSI:RAID5:SCOunix

AMD 1300mhz:512mb RAM:GF2 32MB:WXPpro... medmera

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

HEJ

 

Om du vill ta bort "Messenger" så kan du göra som jag gjorde. Det var ett tag sedan så jag minns inte till 100% hur jag gjorde men du kan alltid prova.

 

Klicka på "Startmenyn"--> "Kör". Där skriver du in "msconfig". Gå in under "Autostart" och bocka av allt som har med "Messenger" att göra. Sedan går du in under "Tjänster" och bockar av "Messenger". Nu ska du starta om datorn. När du sedan kommer in i Windows igen så är det bara att ta bort hela mappen. Jag tror den ligger under "C:\Program". Om det inte skulle fungera så får du återkomma. Jag hoppas att det fungerar för jag vet hur irriternade det är...

 

--Utan En Dator Vid Vår Sida Skulle Vi Få Lida--

 

[inlägget ändrat 2003-09-24 22:16:44 av --LEGOan--]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tar bort autoinloggningen + att man slipper de irriterande pop-up fönstren som Windows messenger för med sig. Menar du något annat än Windows messenger Mikael Rosenberg ??

 

 

[inlägget ändrat 2003-09-25 08:08:55 av Crazy Horse]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Tjena!

 

Om jag skriver services.msc i kör och klickar enter så får jag bara ett felmeddelande, men med programmet "remove messenger" på den länk du tipsade om så fick jag först ett felmeddelande sedan "kördes" filen igenom och krävde omstart. Efter omstart av burken och outlook express så är den förb-de win messenger-ikonen som bortblåst! TACK!! -(Till alla som hjälpt mig)!

Jag ville helst av allt radera win messengers exitens från min "burk" men programmet syns fortfarande i "Lägg till/ta bort windows komponenter", men det kan jag leva med. :-)

 

/Mvh Micke

 

[inlägget ändrat 2003-09-25 09:30:42 av Micke.F]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annars funkar detta:

Start -> Kör:

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove -> ENTER

(¯`·.¸«-IceMan-»¸.·´¯)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...