Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

vill inte starta!!


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej!

Jag har ett litet problem min dator vill helt enkelt inte starta längre. Det är så att den går fint hela vägen fram till sekunden innan xp-logan dycker upp där hänger den sig och ibland så startar inte ens skärmen när man sätter på datorn. Det händer att jag lyckas komma in i xp ibland men då brukar den hänga sig efter en stund och återgår till att inte vilja starta upp igen.

 

Jag tror att jag har testat allt snart. jag har testat att byta grafik, ljud, nätverks-kort samt bytt minne och kopplat ur min andra hårddisk (D:). dock har jag ännu inte testat att byta min första hårddisk(C:), jag har installerat om bios samt formaterat hårddisken och installerat om windows xp pro. Men datorn återgår bara till sitt tidigar fel.

 

För ca: en vecka sedan började datorn fungera som vanligt igen efter att den varigt urkopplad ur väggen i ca 2 veckors tid, men nu har den börjat strula igen. vet inte riktigt vad jag ska ta mig till längre när jag har testat nästan allt.

 

Jag har hittat några med liknande fel på internet men de använder sig alla av raid, och det gör ju inte jag. Men mitt moderkort har raidfunktion inbyggt men den funktionen har jag aöldrig använd mig utav.

 

skulle det kanske vara fel på min hårddisk. men det värkar ju så skumt att den fungerat en vecka och sedan återgår till samma fel. den återgick till felet efter att min mor stängt av datorn genom att dra ur sladden, men detta har ju aldrig hänt tidigar när jag gjort det.

 

är tacksam för alla svar.

//Storm

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...