Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ifrån dator till tradera


sanjas

Rekommendera Poster

Har försökt att lägga in bilder ifrån min digitalkamera på tradera som är auktionssida

lyckas med de mesta men inte detta kan nångon ge mig ett tips

Sanjas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

En orsak kan vara att bilden är för stor ( har råkat ut för det själv ), tror gränsen går vid 200 kb och den måste vara i .jpg eller .gif. Är den större så kommer den inte med i auktionen utan att något felmeddelande dyker upp...?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

de är rätt de ni skriver men ja undrar hur ni löste detta problem jag får inte

upp nångot felmedelande bilden bara försviner kan de vara så att de saknas

något program

sanjas

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

 

Nej, du behöver inget särskilt program.Skrev lite otydligt :), menar att det INTE dyker upp något felmeddelande om bilden är "för stor" utan det upptäcker man först efter att ha kollar auktionen.

Själv spar jag bilder jag vill använda i en auktion i en nyskapad mapp som jag kallar just "Auktioner". Oftast är bilderna tagna av vår digitalkamera. När jag sedan skriver den nya auktionen så letar jag enkelt upp just den mappen på min hårddisk och markerar rätt bild.

Lycka till!

 

 

 

[inlägget ändrat 2003-09-24 12:05:53 av Mejram]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör ni när ni minskar bilden

de kan vara där felet är o.s.v.

för jag får fram bilderna när ja trycker

på bläddra sen för sviner dom allså då från auktionssidan

sanjas

 

[inlägget ändrat 2003-09-24 15:51:12 av sanjas]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

 

Då är den troligen för stor.

Du kan ändra storleken i alla bildbehandlingprogram. Testa att leta upp bilden på din hårddisk och dubbelklicka på den så kommer den att öppnas av det bildebehandlingsprogram du har. För min del är det Microsoft Photo Editor, men det går bra med vilket program som helst. Gå sedan i menyn till Bild och Ändra storlek. Sedan får du testa dig fram lite hur mycket du måste dra ner bilden för att inte filen ska överstiga 200 kb. Själv har jag bilder med "Super kvalité" från digitalkameran och då måste jag minska ända ner till 40%, men det beror alltså helt på vad du har för kvalité/storlek på originalet. Högerklicka på fotot du ska lägga ut på Tradera och välj egenskaper. Där ser du hur många kb det är på och kan beräkna hur mycket du måste minska det.

Kom ihåg att spara fotot i .jpg och att ändra namnet.

Tycker du min beskrivning är krånglig så återkom med vilket bildbehandlingsprogram du har så kanske jag kan beskriva bättre...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nångot måste vara fel får inte de att fungera har provat litte av varje

nu har ja kört fast får de inte alls att funka

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Sanjas!

 

Det ska nog gå att ordna. Vad är det du kört fast med??? När du ska bifoga bilden i auktionen på Tradera eller när du ska minska bilden i något bildbehandlingsprogram?

 

Tala bara om vad det är för program du använder när du vill minska bilden så ska jag guide dig igenom alltihop. Använder mig av Tradera själv...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ja använder Photoimpression o Acdsee

ochså använder jag helst Photo Base

Jag kan inte minska bilden heler inte lägga in den men de kan ju ha med förminskningen att gjöra

ja vet inte har kommit helt av mig

[inlägget ändrat 2003-09-28 00:51:04 av sanjas]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Har du bråttom skicka bilden till mejram11@hotmail.com så minskar jag den åt dej.

 

Har skrivit tre långa inlägg med beskrivning, men servern är överbelastad så nu ger jag upp idag...

 

Enklast använder du Paint ( Start > Program >Tillbehör ) där du öppnar bilden och går till Bild och Ändra storlek. Prova dej fram hur många procent du måste minska den med. Spar den med ett annat namn men i .jpg-format. Gå sedan till den mapp du sparat den och markera den då ser du bilden till vänster och ovanför hur stor den blev. Då det varierar mycket så måste du prova dej fram några gånger innan du kommer under 200 kb.

Hade inget av de program du har så jag kan tyvärr inte guide dej där. Men sök efter Bild/Image och Ändra storlek/Resize så kanske det löser sig.

[inlägget ändrat 2003-09-28 18:23:42 av Mejram]

[inlägget ändrat 2003-09-28 18:24:39 av Mejram]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Hur gör man när man ska sända bilder från något bildprogram till tex, Tradera

de andra i mina gammla fågor är klart

får de bara inte att funka med överföringen

de andra ser ut att fungera

 

[inlägget ändrat 2003-12-01 13:12:20 av sanjas]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

 

För att Tradera ska godta bilderna MÅSTE de vara i .jpg-format och INTE större än 200 kb. Är de verkligen det???

 

Vda som gäller på de andra sidorna du försöker ladda över bilderna till vet jag inte. Vart till du skicka dom?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skall bara sända dom ifrån min dator

till Tradera de får ja inte kläm på

allt annat funkar som de ska o enligt

bilprogramet ska de vara i jpg format

0 200kb ska försöka igen när min kamera

kommer hem

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen Sanjas!

 

När du ska lägga upp auktionen och väljer Sälja. Fyller i rubrik och text och sedan kommer du till Bifoga bild i auktionen. Använd sedan knappen Bläddra för att leta upp den bild i din dator som du vill ha med i auktionen. Högerklicka gärna på bilden innan och kolla att den är MINDRE än 200 kb ( själv har jag inte större bilder än kring 100 kb på Tradera för då laddas de snabbare för dom som sitter vid ett vanligt 56k-modem ). När du sedan fyllt i alla uppgifter och kommer till en förhandsgranskning på din auktion så ska bilden vara med om storlek och filformatet är rätt.

Du får gärna skicka bilden du vill ha med till mejram11@hotmail.com så ser jag till att den är i rätt storlek...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...