Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sökes: Drivisar till bildskärm


Stefan Eklinder

Rekommendera Poster

Stefan Eklinder

Hej!

 

Jag har en gammal IBM G40 14" bildskärm som hör till en IBM Aptiva årgång 1997. Nu använder jag den till mitt hemmabygge på en burk med Windows98SE (svensk version). I enhetshanteraren under System är den installerad som Standardbildskärm. Vet någon var man kan hitta drivisar till den här bildskärmen? Jag har letat själv men har inte hittat drivisar.

 

I helgen köpte jag online en ny större bildskärm till mitt hemmabygge. Nu funderar jag på om Windows98SE själv plockar bort min installerade Standardbildskärm när jag pluggar i min nya och installerar drivisarna, som förmodligen följer med den nya bildskärmen.

 

Varför ska du har drivisarna till den gamla när du köpt en ny då?

 

Svar: Jo, för att en familjemedlem är intresserad av att ta över min gamla IBM:are med bildskärmen som jag just nu använder.

 

Vilket är den optimala lösningen för bästa bildkvalité på en bildskärm? På min gamla skärm kör jag med 256 färger. Har testat high och true color, men ikonerna blir kantiga och svåra att tyda då. Har det med uppdateringen av skärmbilden att göra eller är det så att skärmen inte har stöd för denna upplösning?

 

/Stefan.E

 

 

**************************************************

Man gör inga misstag, man skaffar sig bara mer erfarenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det behövs inga drivrutiner till en bildskärm, det enda "drivrutinerna" gör är att de tar bort resp. lägger till upplösningar i inställningarna för skärmen och möjligtvis att det följer med en färg profil ochså.

 

Du kan nog klara dig med gamla hederliga "plug and play bildskärm" com Windows kör som default.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...