Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

devldr32.exe


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Okej, då gör vi så här istället

 

Gå till Start-Kontrollpanelen-Prestanda o Uh-System-Maskinvara-Enhetshanteraren.Markera Ljud- Video o Spelenheter så dyker det upp en liten dataskärm t höger i Menyraden som säger" Sök efter maskinvaruförändringar".Tryck på den. Windows 2000 kommer då att söka efter plug & play-enheter och installera drivrutinen.

 

Starta om datorn när det är klart !

 

Vi höres !

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Hej igen!

Jag har auto.uppdatering av Win2000.

Det fanns en bättre drivrutin för Creative Game Port som datorn då hittade på skivan och installerade, men ctmm32.dll finns inte i datorn.

Allt fungerar perfekt - det är endast detta irriterande meddelande som kommer upp varje gång jag stängar av.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, då har du inte Ctmm32.dll och då kan vi glömma den, det var bara för att säkerställa att det inte låg en NT-version av drivrutinerna någonstans i datorn. Återkommer när någon ny idé poppar upp, en sak är i alla fall säker, jag kommer aldrig att glömma dvldr32.exe efter det här :))

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa det här var en idé jag just fick.

 

Gå till: Start-Kontrollpanelen-Ljud- Tal ljudenheter-Ljudenheter- Under fliken Ljud och under programhändelser letar du på utloggning från Windows och markerar "Inget" i rullisten.

 

Vi hörs!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Det är nästan så att jag börjar drömma om dvldr32 på natten...

Stort tack till DIG och Mejram och Humanoid för alla bra idéer.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen aras!

 

Vet inte om det är någon "tröst" men du är i gott sällskap när det gäller det här problemet. Uppstår tydligen ganska ofta och i flera av Windows versioner. Det som hjälper vissa ger ingen effekt alls hos andra o.s.v.

Läs följande tråd på ett annat forum så kanske du kan snappa upp något mer att testa på din dator...

 

http://www.techwarelabs.com/community/viewtopic.php?t=2506&start=15

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En idé till:

 

1. Start-Kontrollpanelen-Prestanda o Underhåll

2. Maskinvara-Enhetshanteraren

3. Öppna Ljud,Video o Spelenhete

4. Högerklicka på Ljudkortet o Avinstallera

5. Söksedan efter dvldr.exe och ta bort de du hittar

6. Ta nu bort Creative-mappen. Ligger troligen på C:\Program7. Starta nu om datorn o installera drivrutinerna från Win2000 CD:n.

 

Hade du testat det förra att ta bort ljud när Windows stängs av ?

 

(Såg att Mejram skickat en länk, den kan du bortse ifrån eftersom vi redan testat detta.)

 

Hör av dig, jag väntar med spänning :))

 

[inlägget ändrat 2003-09-15 19:01:31 av Crazy Horse]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Crazy Horse!

 

Vet inte om du läste ALLA inlägg i tråden jag sist länkade till, men där fanns några "nya" tips att prova...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen Crazy Horse!

 

Ibland har datorer en förmåga att "strula till det" :)

Och problemet med just den här filen/programmet tycks ha orsakat många huvudbry om man läser i olika forum på nätet = många har något legat vaken och grubblat på det. Det knepiga är ju att det verkar vara lika många "lösningar" som det finns datorer med problemet...?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Hej Crazy Horse och Mejram!

På "min" kontrollpanel finns AudioHQ samt Ljud och Multimedia.

 

När jag vill öppna AudioHQ får jag meddelandet att det inte går och att jag ska återinstallera Audio Driver...?

 

Jag har inte aktiverad några Windows-ljud.

 

I "Ljud och Multimedia" får jag bara veta att alla enheter funkar.

 

Jag har ju funderat på om det kan finnas filer på win2000 skivan som ska installeras, men jag vet inte hur jag ska göra med skivan.

 

Man kanske ska starta en förening för devldr32-drabbade :-))

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...