Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Internetdelning, USB modem


Maze

Rekommendera Poster

Som jag har förstått och läst, verkar det som om jag måste införskaffa mig en Router för min ADSL delning, och D-Link DI-604 verkar ju vara ett bra alternativ, då många rekommenderar denna produkt.

 

Men då åter till mitt problem!

Jag har ju ett ADSL modem med inbyggt nätverkskort och USB anslutning till datorn. Jag antar att det inte finns usb anslutning på en Router, så då måste jag väl skaffa mig någon slags omvandlare. FInns en sådan, vad kostar detta, kan ni rekommendera en billig men bra i sådana fall??

 

Tacksam för hjälp

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle det inte fungera om en dator anslöt till den andra?

 

Alltså, från telejack, till modem, till dator, och sedan via nätverkskort till en annan dator?

 

Upplys mig!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, visst går det att köra med ICS, Internet Connection Sharing.

 

Dock kräver det att dator1 är igång för att det skall gå att surfa på dator2.

 

Vidare innebär det att om det blir fel på dator1 kan man inte surfa på dator2 utan att konfigurera om.

 

Men går gör det....

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vi har just försökt att hjälpa en som kopplat så, se i forum WIN200/XPhttp://pcsupport.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=345703

 

Jag tycker att det borde gå, man kan ju alltid försöka. Man får du vissa nackdelar att man inte får någon hårdvarubrandvägg samt att värddatorn måste vara igång, mm. Å andra sidan är jag osäker om adaptrar kommer att fungera. Det vore bra om någon som har ADSL modem med USB anslutning hörda av sig om han/hon har lyckats att koppla till en router.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...