Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skärmdump


Fubbick

Rekommendera Poster

Som sagt vi ligger efter filmerna.

 

Mina datorer är också ganska korkade.

 

 

"First they ignore you. Then they laugh at you. Then you win." - Gandhi

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjo, men quickwrite ter sig som en ergonomisk mardröm för mig... en handdator är inget man skriver sin novell eller ett par tusen rader kod på precis...

 

--

/Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jakob Nanneson
Star Trek hade en röststyrd, intelligent dator redan i slutet av 60-talet och det hade Stanley Kubrick också i "2001: A Space Odyssey" från 1968. Fan vad den tekniska utvecklingen går trögt! Vi ligger redan efter "2001"!

 

Nu ska vi väl inte undervärdera konsten att trycka på knappar. Tror bestämmt det kan gå fortare att trycka på knappar än att prata. Inte sant?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I know.. fast musen går lika bra, om inte bättre, att placera framför tangentbordet istället.. så man slipper böja ut armen utan håller den mot magen ungefär...

 

Ni rena data-nördar har verkligen barnsliga problem ;) Hur mycket bättre tror ni det är när man ska få plats med ett fulltangentstorleks-midikeyboard på samma skrivbords-yta som ni har, och dessutom oftast sitta med elgitarren på magen när man manövrerar hela sörven ? Det där med elektroder tycker jag lät förträffligt...

 

 

 

/PaleRider

- Mandrake Linux 8.0 är ute nu, MS Windows är mer än ute...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahhh! Gör som jag, kasta guran å lägg in lite schyzzta samplingar i FT2... ;)

 

(kommer dock aldig att kasta min gamla fina Ibanez...) =)

 

MVH

/Cat

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni rena data-nördar har verkligen barnsliga problem ;) Hur mycket bättre tror ni det är när man ska få plats med ett fulltangentstorleks-midikeyboard på samma skrivbords-yta som ni har, och dessutom oftast sitta med elgitarren på magen när man manövrerar hela sörven ? Det där med elektroder tycker jag lät förträffligt...

 

Hehe... FYI har jag haft det problemet själv, det är rätt enkelt att lösa med ett rejält skrivbord. Gärna höjdjusterat så man kan improvisera stående/studsande och helst inåtvinklat med klaviaturen på höger/vänster-sidan :)

 

Lite planering och lite trigger-pedaler så ordnar det sig nog ska du se ;)

 

Lira gura framför datorn däremot ser jag inga problem med - fast det borde jag inte uttala mig om ;p

 

--

/Weyland - lånade ut midiklavi't/kawaien till en musikerpolare för en månad se'n på obestämd tid...

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ahhh! Gör som jag, kasta guran å lägg in lite schyzzta samplingar

 

Men...det finns ingen som gör lika schyssta riff som jag ;-) Fast det är klart; jag kan juh stå en dag och bara sampla och lägga upp ett bibliotek av mig själv, ett snapshot, sen behöver jag inte ta i guran förrän riffen tagit slut efter några år...

 

 

/PaleRider

- Mandrake Linux 8.0 är ute nu, MS Windows är mer än ute...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man e juh själv inte Yngvie Malmsteen (bara nästan...), men det är klart att ens egna riff rockar phetast! ;)

 

Kollar för tillfället på en strata, beg. för 12.000:- Man får juh drömma, eller? =)

 

MVH

/Cat

 

PS Vart tog tråden vägen?? ;) DS

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollar för tillfället på en strata, beg. för 12.000:- Man får juh drömma, eller? =)

 

Näeh, jag har en alldeles äkta all-american Fender Stratocaster 1984 i svart med greppbräda i ljus lönn och med det lilla, eleganta, hals-huvudet från Vintage modellerna. Kostade bara 6 papp på den tiden det begav sig =) Original mikar faktiskt, dom låter renast och jag är svag för LA-twang ;) Tung dist går juh att fixa på elektronisk väg...

 

 

 

/PaleRider

- Mandrake Linux 8.0 är ute nu, MS Windows är mer än ute...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska inte säga vad jag tycker om dig...=))

 

Har dock fått låna en Gibson, halvakustisk, fin-fint ljud! ;)

(speciellt med en phet Marshall...)

 

Hmmm...hade för mig att Gibson inte gjort några halvisar, kan det vara en kopia? *hemska tanke*

 

De e juh bara jag & Slash å andra sidan som kör på Gib... ;)

 

MVH

/Cat

 

PS Undrar fortfarande var "Tangentbordet" tog vägen...=) DS

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska inte säga vad jag tycker om dig...=))

 

Hur f-n har han tid att chatta; när han kan skriva tunga rock-hits hela kvällarna istället ?

 

Har dock fått låna en Gibson, halvakustisk, fin-fint ljud! ;)

(speciellt med en phet Marshall...)

 

Inte en ES-335 väl ? Den är juh kult ;) Liksom ES-345 och ES-355 förstås(jazzigheten ökar med tjockleken)...

 

Hmmm...hade för mig att Gibson inte gjort några halvisar, kan det vara en kopia? *hemska tanke*

 

Klart att det KAN vara en kopia; men hur har du missat "halvalkisarna" ? Lennon & Harrison, Lee Ritenour, George Benson - just to name a few ;)

 

De e juh bara jag & Slash å andra sidan som kör på Gib... ;)

 

Inte. Jag har ALLTID velat ha en Les Paul; den är inte heller billig :(

 

Hmm, ingen ide att räkna upp vad jag vill ha, det finns inte många i det här landet som ens närmar sig mina önskelistor i hårdvara: Cheiron gänget, Gessle förstås, Ledin möjligen, kanske John Norum åsså några musik-hökare som inte förstår att uppskatta vad dom sitter på ;-) Livet är orättvist...

 

MVH

 

/PaleRider

- Mandrake Linux 8.0 är ute nu, MS Windows är mer än ute...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nope, inte en ES-335-rigg, tyvärr...

 

Vill inte på något sätt skryta, men jag har sett Yngvies gura-samling.

Ingen överdrift - snubben sitter på minst 10 mille i bara guror... (ne, jag är inte avis...)

 

Fick tillsammans med en gammal barndomskopis till Yngvie låna hans "lilla" villa för ett par år sedan...(Hmmm...jag är fortfarande inte avis...) =)

 

Tror att min flygbiljett kostade ung vad han lirar sönder i strägar under en konsert... =))

 

MVH

/Cat

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nope, inte en ES-335-rigg, tyvärr...

 

Synd. Man kan juh undra vad det är för cool gura du har fått tag i ?

 

Vill inte på något sätt skryta, men jag har sett Yngvies gura-samling.

Ingen överdrift - snubben sitter på minst 10 mille i bara guror... (ne, jag är inte avis...)

 

Han är visserligen Svensk(Stockholmare tom). Men han bor juh inte här, därför jag inte nämnde honom...(det blir inte billigare av att alla som samlar på guror oxå verkar ha som tvång att samla på italienska sportbilar)

 

Fick tillsammans med en gammal barndomskopis till Yngvie låna hans "lilla" villa för ett par år sedan...(Hmmm...jag är fortfarande inte avis...) =)

 

Hoppas du kör bil bättre än Yngvie iaf ;-)

 

Tror att min flygbiljett kostade ung vad han lirar sönder i strägar under en konsert... =))

 

Hehe, det tror nästan jag också - om strängarna alltså, annars brukar väl dom flesta ha nya produktions guror när dom ska vandalisera lite oxå - så Vintage-plankorna får man sällan chansen att se irl...

 

 

 

 

/PaleRider

- Mandrake Linux 8.0 är ute nu, MS Windows är mer än ute...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...