Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med Philips brännare...


Peter Lindvall

Rekommendera Poster

Peter Lindvall

Är det någon mer som har problem med Philips nya CDRW400 brännare. Jag får ett felmeddelande som lyder: "Logical block out of range", sedan avbryts bränningen vilket resulterar i att skivan förstörs.

 

Om det är någon mer som haft problem med denna modell (Philips PCA460RW) så gör gärna ett inlägg om vad ni gjorde för att avvärja felet, det behöver inte nödvändigtvis var det fel jag har.

 

Tack på förhand

/Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen era brännarprogram.Möjligtvis brännaren men tvivlar på det.Bör väl va hyfsat med cache i en ny brännare.Kan själv ligga på filhämtning på internet+ICQ och lite småprog igång samtidigt som jag bränner i4x.Har Panasonic med SCSI.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Peter Lindvall

Det är 2Mb cache i brännaren. Har fått min brännare utbytt en gång, men till mitt förtret verkar det vara samma fel på den nya jag fått.... får ev byta ut den igen..

 

Jag har testat olika brännarprogg, för tillfället kör jag Nero men det är samma fel iaf. 70 - 80% av brännarsessionerna resulterar i ett felmeddelande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar inte va nån bra brännare då tycker jag.Bojkotta Philips jag hade själv problem med min 3610.

Micke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...