Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bildvisning i mappar.


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Den nämnda nyckeln fanns hos mig, men det gick inte ändå. Däremot kan jag plötsligt se även GIF-bilder som miniatyrer nu!? Tidigare var det enbart BMP som syntes. Jag fattar ingenting.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Lapsang skrev

 

Jag fattar ingenting

 

En alldeles utmärkt sammanfattning, kan knappast sägas bättre.

 

Registerförsöket var nog ett "långskott", men dom går ju ibland imål så det är ju alltid värt ett försök.

Att jag lyckades simulera ett fel, som gav samma symtom på min dator som på Lapsangs, betyder ju inte att själva "grundfelet" (orsaken därtill), behöver vara detsamma.

 

Ang Lapsangs plötsligt "visbara" GIF-bilder, så är det väl bara att konstatera att ME "denna nyckfulla och tilldragande kvinna" gör lite grand som hon vill med oss och att vi bara har att följa med, ständigt beredda på nya överraskningar.

 

Ha de

Amos

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2003-07-17 14:45:08 av Amos Bronson Alcott]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan! Hoppar in en sväng här :o).

En liten grej att testa är att gå till Lägg till/ta bort i kontrollpanelen, leta upp Microsoft internet explorer, markera den, klicka på Lägg till/ta bort

och sedan då i menyn som dyker upp reparera.

 

En annan sak är att ge sig in i registret och ta bort jpeg och jpg under HKEY_CLASSES_ROOT

starta om datorn...och se om det gör någon skillnad.

 

* The Future Is Here! *

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Hej igen

 

Hittade det här 8 månader gamla svaret på samma fråga från Patrik J Johansson.

Han fick 3 poäng för det, så det kanske funkar.

 

http://pcsupport.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=323743#324591

 

Det verkar som om man även skall ladda hem den registerfil som han ger adress till i sista inlägget i tråden.

Ladda hem den och högerklicka på den, välj sedan "redigera", så kan du se vad den innehåller.

 

Ps. Kör en systemåterställningspunkt och kanske en registerbackup innan du gör något.

 

Ps2. Hittade så även den här sidan, som förklarar detta.

 

http://www.tech-pro.co.uk/howto_011.html

 

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2003-07-18 11:33:55 av Amos Bronson Alcott]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Otroligt!!! Det fungerar! Jag laddade hem filen i fråga, högerklickade på den, valde "Samkör" och vips var miniatyrerna tillbaka. Jag vet inte hur man ger poäng här och dessutom förstår jag inte meningen med det. Får man en tårta om man nått 100 poäng, eller? Du är värd två tårtor, för din hjälp, Amos! Stort tack till Mejram också, för allt engagemang i mina knepiga datorproblem!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Amos Bronson Alcott

Kul att det funka!

 

Lustigt att man så ofta snubblar över lösningen precis när man gett upp och slutat leta.

 

Ha de

Amos

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 years later...

Har en mapp med videofilmer, videoklipp, och när jag tar på "Miniatyrer" vill jag kunna se en liten bild av varje fil. Men just nu ser jag baar en symbol. Hur gör jag för att kunna se en miniatyrsbild, precis som amn kan se på sina bilder, fast i mappen med videofilmer??? Detta har alltid funkat innan, men igår upptäckte jag att helt plötsligt ser jag inte "småbilderna" längre när jag väljer visa som Miniatyrer!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...