Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Print screen" fast "rörliga bilder"? Går det ?


Mejram

Rekommendera Poster

Hej igen!

Håller fortfarande på med mitt lilla "projekt". Grejerna jag beställt kommer inte förrän nästa vecka...

Kom på att det man ser på dataskärmen kan man ju använda Print Screen för att spara. Den fil jag nu vill få över på en VCD/DVD är av Macromedia Director-typ ( = går inte att öppna i något redigeringsprogram för film då filen är .exe )och nu undrar jag om det finns något program som kan "fånga" en rörlig bild/film från bildskärmen så att jag kan spara den i t.ex .avi eller .mpeg? Vet att det är en långsökt fråga, men jag vill i alla fall höra om det går???

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Haakon!

 

Tack för länken, ska testa den i helgen.

Hittade en annan inatt ( blev inte mycket sömn...) som hette HyperCam. Fick faktiskt till en SVCD som var skaplig, även om jag nog skulle vilja ha en lite bättre kvalité. Får se vad Supercapture kan göra...

 

Ha en skön helg!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

 

Hej Mejram, fick du testat Supercapture? Ser ut att vara ett intressant program, om det nu funkar till en vettig kvalité

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag fick inte till en detalj jag ville spela in från skärmen i just Supercapture ( annars verkar det vara helt O.K. ), men efter idogt letande hittade jag ett annat som gav ett helt otroligt bra resultat. Med mitt ganska mediokra grafikkort/ljudkort så trodde jag faktiskt inte det var möjligt att skapa en så pass bra kvalité på filmen.

 

Måste erkänna att jag ännu idag blir imponerad av vad denna fantastiska uppfinning som kallas dator kan göra med rätt programvara installerad...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vilket program var det du använde?

 

... och tänk vad man kan göra med en dator om 2.. 5... 10 år.....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Gäst idgadmin

Ett bra videocapture program är fraps 2, fast det kostar en hundralapp eller så, dock är version 1.9 gratis men också lite sämre

 

MVH Per

 

[inlägget ändrat 2003-08-07 05:16:06 av st. Per]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...