Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Outlook 5.02-strul


Kristian Holmgren

Rekommendera Poster

Kristian Holmgren

Har just kört igång Outlook Express 5.02 på en Powerbook G4 (eftersom favoriten Eudora just nu inte kommer åt mejlen hos min internetleverantör, av någon skum anledning som vi försöker utreda).

 

Outlook hämtar mejl som det ska, men vägrar skicka.

Felmeddelande: "Det finns inte tillräckligt med ledigt minne. Error: -108". Jag har ökat minnestilldelningen från 7168 K ända upp till 17168 utan att det hjälper. Jo, vid ett tillfälle skickade Outlook iväg ett mejl, men när jag fick tillbaka det innehöll det endast skräptecken.

 

Powerbooken har 128 MB RAM och kör MacOs 9.1.

 

Någon som vet var felet kan ligga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärligen tror jag inte det har med programvaran att göra om det inte funkar med att ta emot eller skicka mail. Det låter ju mer som om det är problem hos din Internetleverantör och de inställningar de förslår att du gör.

 

Ett bra sätt att vara säker på att det inte blir konflikter är att ha samma inställningar i Internet-inställningsprogrammet (Äpple -> Inställningar -> Internet) och i Eudora (eller Outlook Ex.).

 

Kolla så att Internetleverantören inte har någon konstigt mail-server, typ mail2.leverantöran.se. Ibland "glömmer" de att berätta sånt och du sliter ditt hår för att få rätt inställning i in- och utgående mail.

 

 

/Petra

If you see someone without a smile, give them yours.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...