Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inget ljud från centern med SoundBlaster Live 5.1


Kolizz

Rekommendera Poster

Hejsan!

 

Jag har ett SoundBlaster Live! 5.1 Digital med ett Inspire 5100 Ljudsystem. Jag har WinXp på en burk med nåt kinesiskt moderkort och ett Nvidia GeForce 4 MX440 och ett konstigt nätverkskort (på en PCI-plats).

 

Mitt problem är att centern är död. Jag använder dom senaste drivrutinerna från Creative. På beskrivningen till den drivrutinen står det "This update:- Resolves compatibility issues with Sound Blaster Live! products on Windows 2000 and Windows XP", och alltså borde det funka, tycker jag. Men icke. Hur ska jag göra? Måste jag beställa den där CDn jag läste om förut för att få en alldeles speciell drivrutin som inte går att ladda ner? (det vore dumt, jag har ju betalat 1500 spänn för hårdvaran redan)

 

Tack på förhand

//Stefan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Juste! En sak till...

 

När man använder jämn övergång mellan låtar i winamp blir det rassligt och brusigt när den byter (jobbigt).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lt.Jugulator

Har du gått in och gjort inställnigar för hur många högtalare du har. Du kan dels göra det genom Creative eller WinXP under ljud inställnigar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaa.... det är en himla skillnad mellan 4 högtalare och 5.1, även fast centern inte funkar i något av fallen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lt.Jugulator

Har du testat att byta kabel på centern till ngn anna så att det inte är högtalaren som är trasig.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...