Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"failed to connect to server"


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Har spelat Battlefield 1942 online sen det kom ut, därefter Road to Rom, utan problem.Efter ett uppehåll på en månad (utomlands),är det omöjligt att spela online via Gamespy. Varje försök leder till "failed to connect to server".Samma om jag försöker från spelets inbyggda server.Efter två försök har jag åkt offline!!Inga problem att surfa vanligt!Har senaste uppgraderingarna till BF1942,Gamespy och modemet.Uppkoplad via Telia på V92-pool! Telias support hade ingen lösning.Snälla, hjälp.... Har abstinens...

MVH,

Leffe

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har alltså V1.31...och du kollar att servern du ska connecta till kör samma..kan vara en firewall i sådana fall som blockerar..så stäng av sådana..kör du Win XP så finns en inbyggd...om du inte har en extern.

 

* The Future Is Here! *

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Japp, jag kör V1.31 ock kollar att servern har densamma, ingen firewall!

Tackar för svaret iallafall...

Fler tips??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok! Hmm...har du testat om det blir lika mot EA:s servrar...eventuellt installera om spelet samt uppdateringen men det kanske du har gjort redan...kör servern du försöker joina med mods..så är det kört om inte du också har samma mod installerad...är väl ungefär allt jag kommer på..just nu. Testa också från spelets multiplayer..ta en server som inte har någonting under Filter...

 

Nått att kika på..kanske..under tiden:

http://www.desertcombat.com

 

* The Future Is Here! *

 

[inlägget ändrat 2003-05-30 14:04:35 av Humanoid]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...