Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Återställning av filer!


Bert_oskarsson

Rekommendera Poster

Bert_oskarsson

Panik!

 

Jag skulle kontrollera att en räddningeskiva inte förstörde en kompis dator men förstörde min egen på kuppen….

 

Jag körde en återställningsCD som utan att fråga efter bekräftelse började att återställa fel dators hårddisk.

Skiva Ghosta tillbaka en hårdisk image. Den han bara köra i ett bar sekunder så endast början av disken kan ha skrivits över.

 

Så här såg mitt system ut innan:

 

1 6Gb Hårdsik uppdelad i två partitioner.

 

Partition 1 3Gb, FAT32, win98 installerat

Partition 2, 3GB, NTFS5, win2000 installerat.

 

Alla mina viktiga filer som jag vill ha tillbaks låg på partition 2. Det rör sig om viktiga word och PDF dokument.

 

Efter den så kallade 5 sekunders långa återställningen ges felmeddelande "NTDLR saknas när jag försöker bota

Systemet indikerar när jag bootar från en CD att det finns en partition på ca 6Gb men den går inte riktig att läsa och jag har inte vågat mig på några scandisk operation eller dylikt som troligtvis garanterat skulle ta bort alla spår.

 

Vad göra? Jag är påväg till affären nu för att köpa en Xtra hårdisk.

Min plan är att på något sätt klona den kraschade disken med Ghost el dyl om det går till den nya disken så att jag kan experimentera utan att riskera att inte kunna återvända. Finns det något återställningverktyg som kan leta efter filer på en NTFS partition? Mycket tacksam för tips?

/Bert

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Morgan Areschoug

Jag vet inte riktigt hur just det ptogrammet gör men omman kör t.ex. driveimmage så raderas allt först innan någon skrivning sker på disken vilket inebär att om ditt progam gjort detsamma har du lite problem. Det går säkert att rädda en hel del data men jag vet inte hur (vilket program)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bert_oskarsson

Jag hoppas inte den han skriva över disken. Den hade endast ca 5 sekunder på sig innan jag hann trycka ctrl+alt+del så den borde inte hunnit mer än bara till allra början på disken.

Tack!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Atom Smasher

Prova ett program som heter Lost & Found! Det kan få tillbaka "förlorade" filer och behöver inte vara installerat innan katastrofen.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bert_oskarsson

Har letat efter lost&found och även ringt powerquest i UK. DE HAR SLUTAT LEVERA DEN!!

Finns det något annat program som kan hitta NTFS5 filer?

/Bert

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...