Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Datorn fryser vid bränning

Guest idgadmin

Recommended Posts

Guest idgadmin

HJÄLP!!!

Varje gång jag försöker bränna en skiva fryser hela datorn och enda alternativet är att stänga av! Jag kör XP och har en Sony CD-RW CRX145E

Har testat med olika brännar program osv.

Körde Millenium förut och då funkade det kanon...

Du kanske har något program som arbetar ibakgrunden som stör..

Surfa säkert och uppdatera mera ;)

Guest idgadmin

Hej.Jag hade samma problem med min "gamla" sony brännare , jag skicka den för kontroll (via siba) och dom hittade ett fel. Kolla i loggboken viket id nummer du får o kom tillbaka.Startmeny,kntrpanelen,admin.verktyg,loggboken,dubbelklicka på system så ser du alla fel o händelser.

Hör av dej.

Pelle

Guest idgadmin

Jag fick händelse ID: 7031

Tjänsten IMAPI CD-Burning COM Service ändrade tillstånd till stoppad.

ÄR det så att XP har problem med äldre sony brännare. Jag har inst. ME och det funkade, så brännaren i sig verkar ju funka. Men så la jag in XP och det hänger sig igen!!

Det kan vara så att det blir en konflikt med XP:s ”inbyggda” brännarprogram. Försök med följande:

Start – Kör – skriv ”services.msc” (utan citattecken). Då får du upp alla tjänster. Högerklicka på ”IMAPI CD-Burning COM ” och välj ”Egenskaper”. Stoppa tjänsten och inaktivera den i rullgardinsmenyn och klicka på ”Verkställ”.

Gå sedan till Utforskaren och högerklicka på brännarenheten och välj ”Egenskaper”. Bocka ur ”Tillåt CD-bränning på denna enhet” (eller nå’t liknande). Testa sedan med brännarprogrammet.

Guest idgadmin

Hej.Du kan gå in på eventid.net så finns där andra som får ungefär samma händelse som dej , se det som ett alternativ. Du fick ju en "lite" bättre versinon hur du ska göra av Haakon.

Pelle

Guest idgadmin

Det kan vara så att din brännare inte är kompatibel med Xp. Sätt in XP-skivan och kör kompatibilitetsguiden så får du reda på om din hårdvara är XP-kompatibel! Är den inte det, byt operativsystem eller köp ny brännare!

Guest idgadmin

Hej alla och tack för hjälpen!

Nu funkar det och det visade sig vara att IDE kanalens överföringsläge stod på DMA och det funkade bara med PIO!

Ok, då vet man det!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...