Just nu i M3-nätverket
Jump to content

direct connect problem

Guest idgadmin

Recommended Posts

Guest idgadmin

tjena jag har ett problem på direct connect eller det e massa problem för att jag fattar ingenting på det hur delar man ut filer,laddar ner filer,connecta till hubbar som sagt jag fattar inget. tacksam för svar

jag vet inte riktigt om direct connect e bättre än kazaa för att det e krångligt

Guest idgadmin

Hej!

Klicka på knappen seetings, sedan på fliken "File Transfers", sen på add, där väljer du en mapp som du vill dela med dig, du kan också dela med mer än en mapp. Ovan för finns en knapp som heter browse, där väljer du i vilken mapp dom neddladdade filerna ska hamna. För att koppla upp dig mot en hub, klicka på knappen Connect, i det översta vänstra hörnet. Sen dubbelklickar du på ett hubnamn, efter några sekunder är du inne i huben. För att komma in i andra hubar måste man dela med sig ganska mycket, t.ex. 10 GB. För att ladda ner en fil högerklickar du på en användare till höger på listan och väljer "Browse userfiles". Det finns en sökfunktion, så att du kan söka efter en fil, sen klickar du på en knapp som heter download, men den funktionen funkar bara när du är uppkopplad mot en hub. Om du är bakom en brandvägg, då gör du så här: Klicka på knappen seetings, sedan på fliken connection, kolla längst nere, klicka på alternativet: "Use Direct Connect in Passive mode".

[inlägget ändrat 2003-04-14 22:57:12 av Dimitris]

[inlägget ändrat 2003-04-14 22:58:18 av Dimitris]

• 1 month later...
Guest idgadmin

ja har ladda ner direct connect men när ja trycker på en hubb står de connecting refused by target maskin va menas me de?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...