Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

nätverk


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

hej jag har byggt ett nätverk men jag kan inte så det att funka... jag har kominikation åt ett håll men åt annra hållet funkar det inte det kommer upp att jag inte är behörig men jag har släppt alla spärrar så jag det ska funka. vad ska jag göra för att att få det att gå

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det brukar nästan alltid vara någon brandvägg som spökar, inaktivera brandväggarna som du har? i dina datorer och testa. Har du Win Me eller XP så är det enklast att få igång nätverket genom att skapa en konfigurationsdiskett.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I ett tidigare inlägg (då Win Me) skrev jag följande, men har du XP så är det något liknade att du använder guiden.

 

Du ska köra guiden Hemmanätverk. Det är steg för steg guide för att få rätt konfiguration av ditt nätverk. Du når denna genom Startknappen - Program - Tillbehör - Kommunikation - Guiden Hemnätverk. (för XP så hittar du guiden på ett annat sätt tror jag)Om ditt nätverkskort är felaktigt installerat kommer nu guiden att klaga.

 

Guiden:

 

1 i första delen väljer du hur du vill koppla dig till internet

 

2 sedan ska du kalla dina datorer något , och du ska ge arbetsgruppen (hela gruppen) ett namn

 

3 markera mappar och filer du vil dela ut

 

4 i slutet av guiden får du en fråga om du vill skapa en installationsdiskett, svara du ja på detta.

 

5 omstart. Efter omstart hittar du i mappen Mina nätverksplatser eller Nätverk. Kommer inte ihåg men kanske måste du klicka på typ visa datorer i närverket eller liknade.

 

För att dela filer så går du in i den map som du vill dela, högerklicka och välja något liknade dela ut.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...