Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

CS mus probs..


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

denna fråga har vart uppe en hel del (så stampa inte på mig plz).

 

Men inte löst sig för mig trots "sista" utvägen att byta OS från XP till w2k.

 

Gäller alltså musen ! Å nu är jag väldigt less på detta alltså.

När jag hade XP så testade jag säkert alla .reg filer som finns.

Och läste här och där och pröva en massa olika tips/kombinationer.

Utan resultat.

 

Det problemet jag har är att jag inte kan vrida/svänga till hastigt med musen i CS , gör jag det så gör jag liksom en piruett, och när den är klar ,så tittar jag antingen spikrakt upp i luften eller ner i backen (+ en del 10 poängare från domarna, som belönar en med DöDen).

 

Och vrider/svänger jag till i en LÄGRE hastighet så hackar siktet fram och liksom stannar upp. Så det är bara slowmotion som gäller och det går ju liksom inte.

 

Har prövat en massa olika sens, musmattor, ps2/usb koppling, och som nämts ovan olika .reg filer och allt det där med acc av/på osv.

 

Så jag lessna! Vill ju kunna lira CS ordentligt sas, SÅ jag deleta XP (vilket jag förövrigt gillade som OS) för att lägga in w2k för att bli av med problemet. MEN döm om min förvåning så har jag ÄNNU samma problem i w2k!? Blir galen på detta, går ju liksom inte och spela om man bara kan "spela raktfram" sas, så hoppas innerligt att någon vänlig själ där ute kan komma med förslag/tips om vad jag ska ta mig till för att fixa detta.

Har ju funkat mycket bra tidigare iaf i w2k..

 

Musen är en intellimouse explorer optical

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Kålla musen i windows?

Pröva installera en annan version av Cs den du har kanske är beta eller

skadad?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

wee! tror jag har svarat på dina bekymmer...

 

os har inet ett skit med saken att göra! :)

 

jag har haft de där problemet (inte sett tidigare inlägg så ja vet inte om nån sagt detta)

 

1, uppdatera dina grafikdrivrutiner till de senaste offciella! (inga beta eller ooficeilla drivisas.. sånt är bara skit!)

2, kolla viodeo inställningarna så du har rätt inställningar, testa med D3D och med OpenGL, funkar inget av de testa med software och funkar de så vet du iaf vad felet är då är de bara å hitta nya directX och annadra grafiksaker till :)

 

lycka till :)

 

säg till om de inte funkar så ja vet om de va de :) (vore kul att veta om de hjälpte) :)

 

[inlägget ändrat 2003-03-21 10:25:52 av sn00py]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Jag har exact samma problem. + att jag har en optisk. men jag kan inte uppdatera till senaste drivrutinerna, inte singerad av window quality labs, o jag kör med openGL, har prövat på D2D men samma sak där.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

hmm du ska kunna uppdatera ändå, ska inte spela nån roll om dom inte är signerade. windows säger dock till men du ska fortfarande kunna använda dom.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

skriv det här i cs genvägen:

-noforceemparns -noforcemaccel

 

så är det klart...

 

eller så kan du skriva +mlook i config

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

nej det menar jag inte. alltså csgenvägen. = den ikon du klickar på för att komma in i cs...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok

nr1 musen kanske e pajj o inte läser av lika snabbt som den ska?

nr2 spelar ingen roll om skiten e signerad lr inte typ hälften alla mina drivisar e itne signerade funkar skit bra iafall

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

alltså... ja kör nvidia... har typ alltid senaste å ingen e signerad... d står ju på nvidias hemsida att drivisen e gjord för XP så man får väl lita på dom även fast microsoft e sega på att signera drivisar =)

 

d där me musen har fan aldrig hänt för mej...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...