Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

hjälp! win 2k startar inte!


nille

Rekommendera Poster

jag har en biblio (bärbar), med win 2000 som inte vill starta. snälla, någon som vet hur man gör? har ett antal filer som jag behöver snart, samt ca 20tim mp3:or.. som bara finns på den..

 

Konfigen: a:\ c:\win98 d:\win2000 d:\cdrom med usb

tog bort _hela_ win98 med pm 6.0 skulle utöka hd.. startar om "NTLDR saknas" skit tänkte jag..

 

okej, jag fixade en diskett från en w2k burk, med ntldr, ntdetect och en boot.ini (tog kopia från nätet)[boot loader]

timeout=30

[operating systems]

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect

 

jag kommer till bootskärmen, trycker enter. det raslar lite och följande kommer upp....

 

"det gick inte att starta windows eftersom följande fil saknas eller är skadad:

<winnt root>\system32\ntoskrnl.exe

installera en kopia av filen på nytt."

 

kollade på filen på en w2k burk, "ntoskrnl.exe" och såg att den låg på 1,6mb..

 

HUR ska jag göra?

börjar bli aningen förtvivlad...

har stött på mycket.. men aldrig något sådant!

 

om jag kör win boot disketter (4st), å väljer att reparera så får jag frågan att sätta i win2k cdskivan.. dock svårt med en USB kabel..

hur kan man fixa detta???

 

*ropar ut* NÅGON som KAN? *hoppas*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blekis ®
om jag kör win boot disketter (4st), å väljer att reparera så får jag frågan att sätta i win2k cdskivan.. dock svårt med en USB kabel..

hur kan man fixa detta???

 

Hmm, det var en liknande fråga för ett par dagar sen, ingen här verkade ha minsta idé om hur man gör. USB-CD tycks vara ett förfärligt gissel, om inte: tillverkaren av din Biblio har varit så otroligt smart att man tänkt ut en lösning i förväg på dylikt trassel - kontakta tillverkaren verkar vara det bästa rådet vi kan ge här, eller ?

 

 

 

/PaleRider

- Mandrake Linux 8.0 är ute nu, MS Windows är mer än ute...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

tack för inläggen, har fixat till sej nu.. partion skulle vara 2 istället för 1..

 

/niklas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...