Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

D-link Di804 och Bredbandsbolaget.


Tompy

Rekommendera Poster

Hej

Jag lite problem med bla nedladdningar av olika slag (från Dc++, ftp och vanliga sidor). Får meddelanden som åtgärden tog för lång tid, anslutningen återställdes av servern etc. Enl bbb så ser dom kollisionstraffik genererad av routern förmodligen för att den endast kör halv duplex. När jag pratade med d-link supporten så hävdade dom att det inte spelar någon roll...Vem skall man tro/lita på? Jag har inte lust att köpa en ny router med full duplex i fall det inte är problemet. Har någon nåt tips?

Kanske skall uppge att jag har en d-link 804 router.

\Tompy

 

[inlägget ändrat 2003-02-27 10:42:33 av Tompy]

[inlägget ändrat 2003-02-27 10:42:49 av Tompy]

[inlägget ändrat 2003-02-27 10:43:07 av Tompy]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det känns så, speciellt efter ett svar från bbb där dom skrev att: Vi ser att du har 80 linkflaps villken inte brukar innebära fel. När jag frågade vad det innebar så svarade dom inte på det utan frågade om jag provat att koppla ur routern (villket jag meddelat dom i dom fyra tidigare mailen jag skickat till dom).

Och ja, jag har öppnat dom portarna jag kommit fram till är nödvädiga att öppna.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Gäst idgadmin

Hejsan jag har en DI-804 och hade BBB

faktiskt.

 

Jag tror du ska lite mer på D-links support faktiskt.

 

Men har du kollat inställningarna i brandväggen?

 

Kör setup wizard en gång till om du är osäker kanske?

 

Pröva att kolla igenom alla inställningar en för en i brandväggen?

 

Annars kan du firmware uppgradera den vilken ofta kan läsa problem.

 

Kan vara instessant att se om det funkar

ifall du ställer din dator i DMZ?

Om du vill testa gå in i brandväggens inställningar, sen DMZ, sen så anger du din dators IPnummer (192.168.0.100 eller 101 skulle jag chansa på beroende på hur många burkar du har i nätverket)

 

Men tänk på att du då ställer din dator utanför brandväggen, men ifall det funkar så är det ngt fel i mjukvaruinställningarna i brandisen skulle jag tro.

 

 

Tänk på att i DC så måste du ställa in att du har en brandvägg genom att markera "passive" i inställningarna

 

Jag vet att det låter lite bökigt, hade ett liknande problem när jag hade BBB och 804:an men det gick bra efter lite pyssel med inställningarna.

 

Var inte rädd för att pilla på dem, du kan alltid reseta 804:an på knappen därbak ifall det skulle bli galet?

 

Det är egentligen det bäste tipset jag kan ge :(

 

Önskar dig lycka till!

MVH. Krille

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...