Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

cs cS Cs cs


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

har en 400mhz, 192mbram, 64 video och kör på D3D på cs. Men det går så j*vla dåligt att spela. Det kräver typ 233mhz o 32mbram minst för att spela, men ack då. Sen har jag hört att man kan höja FPS:en, finns det nåt enkelt sätt att göra det på? Och kom inte med Vsync, för det e för openGL och kräver detonator, tror jag. Och så det där med logos, har prövat med Wally och HLC men det funkar inte, det kommer inget när jag "sprayar".

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Gäst idgadmin

Tänkte bara säga att kör cs i opel gl

 

p4 1800 mHZ. 256 mb ddr. Geforce 3. Soundblaster value 32.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ladda ner nya drivrutiner till grafikkortet... det brukar hjälpa... om du har mycket spel inlagt kan det vara en god idé att defragmantera (START, Alla program, Tillbehör, Systemverktyg, Diskdefragmanteraren (I WinXP) )

 

Om det inte hjälper kan du försöka med att installera om hela datorn (formatera) och installera nya drivrutiner...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Om du använder WinXP på en sådan dator så kan jag garantera att du inte kan spela särskillt bra eftersom XP kräver väldigt mycket utav systemresurserna. Och du bör byta till OpenGL eftersom spelet går 33% snabbare då och då får du se dina Spraylogos det fungerar inte i D3D och det spelar absolut ingen roll om du har Wally eller något annat program till D3D.

 

/* Skryt aldrig om hur bra du tog dig ur en dålig situation det visar bara hur dum du var som kom i den. */

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...
Gäst idgadmin

 

Skulle bara säga, att om du får strul med OpenGl och inte kan använda det i Counter-Strike så kan du mixtra med gl_polyoffset i Consolen.

 

Jag kör på D3D och med "gl_polyoffset -1" i consolen. Då ser man alla spraylogos, kulhål och blod på väggarna :) - finns en liten nackdel. Man ser det delvis igenom väggarna också.

 

Såg nyss det var en gammal tråd, hehe. Så går det om man söker efter äldre trådar med hjälp till problem :)

 

[inlägget ändrat 2004-08-18 23:22:44 av Walkman]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...