Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Sims Unleashed kraschar...


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Hej...

 

Jag har ett nytt problem!

 

Mina barn har alla Simsspelen i orginalspel, köpta i butik! Precis när grafiken ska till att starta spelet vid fågelperspektivet där man ser hus och gator ovan ifrån, kraschar bilden och windows skrivbord dyker upp!!! Varför gör den det???

 

Har det med Microsofts directX 9 att göra? Innan och då det sist fungerade, körde jag directX 8.1 på datorn. För övrigt så har jag de senaste grafikdrivrutinerna från nVidias websida ner tankad och installerad! Version: 41.09, daterat 2002-11-18.

 

Jag har även provat att dra ner på grafiken från fulläge! Snälla hjälp mig någon...då mina barn är ledsna över att inte Sims fungerar.

 

RB.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Prova att i DirectX dialog dra ned maskinvara för ljud till hälften.Att återinstallera verion 8.1 som tydligen fungerade bättre är inte lätt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Men "BurkLasse"...

 

När jag körde windows 98 Se, så fanns det en mapp i C:\Program som hette "DirectX", vidare i den mappen fanns det ytterligare en undermapp som hette "Setup"! I den mappen fanns det en genväg till programmmet DirectX, i form av en blå cirkel med gult kryss och den hette "DxDiag"! När jag körde programmet kom jag till inställningar för ljud, grafik, etc.! Alltså kunde man där göra det som du föreslår!

 

I windows XP så finns INTE denna DirectX dialog setup! ENDAST en tom "DirectX" mapp utan möjlighet att ändra!

 

??? Varför är det så??? Kan någon svara mig på det?

 

RB.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

"BurkLasse"...

 

Nej! Skulle det hjälpa? Var ställer jag om i såfall? Du menar inte att bara köra skrivbordet så att det ser ut som Win98?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Det går att välja kompalitetsläge för W98 men jag har ej själv XP så kanske någon annan kan tala om hur man gör.Ska finnas under fliken kompatilibitet.

[inlägget ändrat 2003-02-16 19:39:34 av BurkLasse]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...