Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kopiera från Dator till VHS.


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

RB, har du bild (dvs din datorbild) om du gör som ditt inlägg nedan?:

*/

Ja, jag har bild när jag har SCART -adaptern i pluggad i videon och sedan har antennkablarna mellan videon och TV:n som vanligt! När jag försöker spela in på VHS bandet så är TV.n på AV kanalen, (kanal 0)och videon är inställd på Line 1 (Ingång 1) som är min SCART ingång!

/*

Om du har bild då på din TV (dvs datorbild) så kan jag inte förstå att du inte kan få bild på din video. Men om jag tolkar ditt senaste inlägg rätt, så är det enbart bild från din video's kanaler som du får in till TV:n, om du kopplar till L1 (dvs SCART)så blir det bara blått, eller?

 

Jag tror att du ska försöka sätta in någon annan källa till din SCART-kontakt på videon än datorn, det ser mer ut som att det är din SCART på videon som inte fungerar på rätt sätt (än att det skulle vara något från datorn, särskilt som du har provat att stoppa SCART-adaptern i TV:n och fått databild) Prova om du har någon annan video eller liknade som du kan koppla in som S-video eller komposit, du vet den gula :-). Du behöver göra denna test med din SCART-adapter till din video inte använda någon annan SCART-sladd.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej RB!

Prova att göra som jag gjort. Ta loss videon helt från alla kontakter med TV:n och koppla videon ENSAM från SCART direkt till s-video på datorn och testa då. Kan vara att TV:n "stör" på något sätt...? Vi måste ju prova ALLT, eler hur :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...
Gäst idgadmin

Hej RB,

 

hade ett liknande problem som du och löste det genom att dels koppla sladdar först och sedan sätta på datorn. Vidare laddade jag ned en ny drivrutin till grafikkortet och på knappen avancerad under instälnningsfliken till bildskärmen gick jag till överlagring och klickade i en rutra det står Bioläge på (Theratre mode på engelska) Därefter fungerade det.

Vet inte om du ff har detta problem, men tänkte att jag skriver en rad iaf.

Mvh Peter

 

Check out my hobbt at www.afs.org or www.afs.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...