Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Problem med Windows XP

Krycke1

Recommended Posts

Problem! Har lite strul med datorn och kan inte så mycket om datorer. Jag fick Windows XP Professional Version 2002 och Office 2002 XP Professional av farfar i julklapp. Lite onödigt, för jag hade precis investerat i Windows 2000 Professional Release Candidate 2 och Windows Office 2000. Enda fördelen är att i Office 2002 XP Professional finns även FrontPage. Jag installerad det nya och i början fungerade allting bra. Nu har det dock blivit strul för ibland stannar datorn. Jag trycker då Ctrl-Alt + Delete, ”Aktivitetshanteraren” kommer upp, ja klickar på något och då funkar allt igen. Den gör likadant på Internet. Oftast fungerar det, men ibland kopplas modemet av, GRRRRRR! Vad skall jag göra? Innan jag installerade det nya så fungerade allt bra.

Celeron Overclock1

Har samma strul med xp, oftast räcker det med att klicka på listen i aktivitetshanteraren så hoppar programmen igång. Kör numer med aktivitetshanteraren minimerad.. Har dock blivit bättre sedan jag uppdaterat, har du varit inne på update och kollat?

Jag gör som du, klickar på listan i aktivitetshanteraren, funkar bra men är irriterande.

Jag försökte, innan jag skrev första inlägget, uppdatera men det blev strul. Först fungerade allting bra. Ett problem var dock att brossan var på besök med sin son som är 12 år. Han var, utan att vi såg det, framme vid datorn och startade problam. Modemen stängdes av och datorn hängde sig, innan uppdateringen var klar! Var tvungen att starta om den! Stannade modemet och datorn bara för att han startade program? Kan man köra om uppdateringen igen?

Celeron Overclock1

Nja, jag klickar alltså på listen (heter det väll?) längst upp på aktivitetsfönstret alltså.

Uppdateringen kan du köra om, ingen fara, men det är väldigt känsligt vid uppdateringar eftersom det är ändringar i registret det ofta handlar om.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...