Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trådlös förbindelse


undrar

Rekommendera Poster

Någon som vet hur man enklast/billigast får en trådlös förbindelse ung 10-15m mellan en LAN port på routern och en bärbar PC.

 

Vad finns det för alternativ?

 

Går det att använda trådlösa USB förbindelser eller måste det vara WLAN?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

jag antar att du har ett trådlöst nätkort i alla datorer du vill ansluta trådlöst? jag skulle nog koppla en access punkt till en av lan porterna i routern och sen låta den sköta dom trådlösa signalerna till den bärbara i det här fallet. ganska billig metod. access punkter e inte så jätte dyra. Du kan få en 11 mb/s för en tusenlapp men om du hård använder nätverket inom lanet är en snabbare access point att rekomendera men då stiger priset förstås. Om du mest surfar mot utomstående servrar så räcker 11 mb/s gott och väl.

 

 

 

 

 

bra att fråga och verka dum än att inte fråga och fortsätta vara dum.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Idag har en jag vanlig trådförbindelse mellan router och den bärbara PC:n. Men jag önskar ha möjlighet att vara i flera rum, så ett alternativ är att dra nätverkskablar till en 3-4 rum.

 

Alternativ som jag sett är att koppla in en trådlös LAN mellan router och PC. Jag har hittat en möjlighet från D-link med DWL-810 på routor sidan och ett instickskort (PC-card) typ DWL-660. Troligen är detta den bästa lösningen, kostnaden ligger på runt 2000:-

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

du hade ju redan en router sa du? då behöver du inte köpa en till! anslut en trådlös accesspunkt till routern så kan du vara med den bärbara i alla rum eftersom den kommunicerar med access punkten.

 

 

 

 

bra att fråga och verka dum än att inte fråga och fortsätta vara dum.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...