Just nu i M3-nätverket
Jump to content

AMD vs Intel

Guest idgadmin

Recommended Posts

Guest idgadmin

Vilket av AMD athlon XP och Intel P4 är bäst då man ska titta på DVD och spela? alltså till en ren speldator tackar för svar

Jag tror inte att man märker någon större skillnad om processorerna är i orginalutförande och likvärdig hastighet.

Dock måste man efter vad jag har hört tänka betydligt mycket mer på kylning och nätaggregatets storlek om man väljer AMD.

Guest idgadmin

Okej, tack då är det nog p4 som vinner, men så är ju det så mycket dyrare, det gäller att bestämma sig för vad som väger tyngst,

Tack än en gång

Personligen hade jag helt klart satsat på en Intel.

Tyvärr så är det som du säger att dom är dyrare, men dom är stabilare och säkrare.

Sen är det ju tyvärr på det viset att M$ föredrar Intel, och det påverkar ju en del.

AthlonXP brukar ge bäst prestanda när det gäller spel, men det mest avgörande är inte processorn enligt min mening, utan grafikkortet. Så satsa på ett riktigt bra grafikkort i första hand.

[inlägget ändrat 2003-01-25 12:25:10 av SYS 64738]

Guest idgadmin

jag o min bror har jämnfört våra datorer ...

jag har athlon xp2200+(1,8ghz)

o brorsan intel p4 2,4 ok!

hans var snabbare men det märktes inte mycket ...

så jag föredrar i dator överhuvud taget Amd .. ok behöver tänka på kylning ... men hur stor skillnad är det .. inte mycket ...o nät agget de ska hellst vara enl amd 300w .. det är tamefaan standard nu ju .. själv har jag 350w ... köpte ny för 350 ... asså inte så farligt ... mycket tjat men AMd rockar enl mig ..

Comon Hit me! =)

--------------------------------------------------

stay cool, stay metal

---------------------

1,AMD Ahtlon Xp2200+ (1,8ghz) 333mhz Geforce 2 gtx 80 gig samsung

2,AMD ThunderBird 1,33GHz, 512 Ram Geforce 4 TI4600 128mb ddr

• 2 weeks later...

tänkte säga att SYS 64738 d e nog inte bara grafikkortet d hänger måste ha hyfsat med ram oxå annars e d juh ganska värdelöst med nåt grymt graff kort o typ 64mb ram

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...