Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Slim Shady

snabba streck i monitorn

Rekommendera Poster

Slim Shady

De snabba strecken dyker upp när som helst utan att jag ej rör någon ting. Jag kanske ska testa att dra ner på det (hardware accel.), men kan det inte ha med uppdateringsintervallen att göra? Just nu står uppdateringsintervallen på optimal. Men om man ska dra ner den under 75 Hz så blir det ju hur dålig grafik som möjligt. Och det är då strecken kommer mer sällan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
CJ Björkdahl

Har du en mobiltelefon i närheten ?

Dessa kan ge sådana störningar som du berättar om..

MVH

pedagogen!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Slim Shady

jag har oftast en mobiltelefon i närheten, men det är väl bara om det ringer det blir sådana sträck som du tänker på...det händer också när jag inte har mobiltelefonen i närheten. hoppas nån kan lösa detta problem, jag själv tror att det är något med grafikkortet att göra, kanske någon simpel inställning man måste göra???

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Blekis ®

"jag själv tror att det är något med grafikkortet att göra, kanske någon simpel inställning man måste göra???"

Själv har jag fått liknande störningar när jag med hjälp av mjukvara ställde upp den interna klockfrekvensen i grafikkortet för högt, finns det några sådana inställningar i mjukvaran till ditt grafikkort ? Själva uppdateringsfrekvensen på skärmen behöver annars inte vara högre än 85Herz, för sen uppfattar inte ögat några större förbättringar. Vilka upplösningar/frekvenser klarar förresten din skärm ?

BTW kom ihåg nu att för länge sen, på Amiga-tiden, fick jag liknande störningar när grannen centrifugerade med tvättmaskinen. Störningar i el-nätet är en tänkbar felkälla mao...

/PaleRider

- Mandrake Linux 8.0 är ute nu, MS Windows är mer än ute...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Ulf T

Mobiltelefonen kan störa även när det inte ringer. Emellanåt kontaktar den basstationen bara för att kolla att den har kontakt. Då kan det också bli störningar. Det som talar mot mobiltelefonstörningar är att du tydligen har problem även när ingen telefon är i närheten (hur långt bort är närmsta mobiltelefon då?)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Stockholm

Felsökning av monitors störningar.

1. Flytta kringutrustning, ev högtalare etc.

2. Flytta monitor , se till att bakstycket in står nära vägg ( kan sitta 3 fas 380 volts kabel i väggen med maximal otur som stör )

2. Säkra dig om kablaget inte är klämmt eller naggat i kanten.

2a. är din kabel skärmad ( har den en klump i varera ända ) ?

3. låna en ny VGA kabel om dy inte har fler och provva.

4. Provva din skärm på en polares dator

5. Se till att du inte ligger över skärmens specifierade maximala frekvens typ 85 Hz

6. Kolla Jordningen av din burk maskin.

7. håller din skärm på att ta slut , ingen ide att lägga ner energi på flintagrejjer.

8. Utför en exorsism av din skärm

den kan vara besatt.

9. släng skiten och köp nytt

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ninnuam

slim... va de inte du som inte skulle posta mer på forumet? ;)

STICK!

I hurt myself today to see if I still feel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Blekis ®
slim... va de inte du som inte skulle posta mer på forumet? ;)

Hehe ;) Sant. Men kollade du datumet ?

/PaleRider

- Mandrake Linux 8.0 är ute nu, MS Windows är mer än ute...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
ninnuam

uuuuh... ne de gjorde jag ju naturligtvis inte :) *kabaff*

I hurt myself today to see if I still feel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Slim Shady

But now I'm back you suckers! Till Ulf T: Det blir inga streck ens när det ringer eller störningar i skärmen utan det är bara högtalarna som låter, antingen ligger den sju cm eller två meter ifrån typ. Till PaleRider: var hittade du den interna klockfrekvensen? Min uppdateringsintervall står på optimal.

PS. Jag har senaste Detonator versionen 12.10 DS

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Cat

Hmmm...det beror väl lite på. Det är juh allmänt känt att GSM kan vara en stor bov i dramat när det gäller känslig elektronisk utrustning.

Detta gäller inte bara enskilda telefoner utan (vad operatörerna än säger) även basstationerna.

MVH

/Cat

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...