Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med uppkopplingen.


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Snälla, hjälp mig (haha), jag är så oerhört trött på problemen med vår uppkoppling. Nu vet jag inte mycket om datorer, men eftersom min käre far inte vill göra någonting åt saken så... Har läst att andra verkar ha liknande problem, men inte fått några konkreta lösningar. Det är nämligen så att sen vi installerade vår d-link router (614+) har vi haft problem med uppkopplingen. Man kopplas ner automatiskt ganska ofta (kanske varje kvart) och det är ganska störande om man t.ex. är på icq, för i och med detta missar man meddelanden och dessutom måste man själv vara uppmärksam på när man kopplas ner, och då logga ur och sen in igen för att icq ska fortsätta funka. Samma sak på t.ex. msn. När man bara surfar som vanligt på internet märker man inte av det så mycket, utan det är speciellt i dessa program det är jobbigt. Vad kan man göra åt det här? (Vi har Telia ADSL, och det verkar ju som att det kan vara en av orsakerna till att det inte funkar som det ska).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Ofta löser det sig om man kör sin inloggning via Connection Keeper, den förnyar inloggningen va 10:e sek. och ger då inte Telias server chansen att göra IP-förfrågningar.

Testa detta, kanske hjälper det Er.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ingen erfarenhet av routrar men finns det ingen möjlighet till mjukvaru inställningar?

 

Det blir aldrig som du trott, så det kan bara bli bättre!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Jag har testat med att köra via olika connection keepers, men det fungerar inte heller. Jag kopplas ner lika mycket nu som innan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Är nog tvungen att instämma i mångas åsikt, D-link och Telai ADSL är ingen bra kombinaton tydligen.

Märkvärdigt mycket trassel med just denna kombination..............

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...