Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Adressboken i Outlook borta?


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Det verkar som jag råkat radera hela min adressbok i Outlook Express - men ändå inte.

Jag har bara en katalog där adresserna brukar ligga men de syns inte längre. Om jag däremot går in och söker på olika personer så kommer hela deras kontaktkort upp. De finns alltså kvar men jag kommer bara åt dem genom att söka.

Kan jag få tillbaka dem? Vad är det som har hänt?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Menar du att själva Ikonen för Adresser är borta från Verktygsfältet i Outlook Express så är det bara att högerklicka på Verktygsfältet och välja Anpassa och sedan Lägga till Adresser igen.

Återkom om jag missförstått frågan...

*** Nytt år - Nya möjligheter - GOD FORTSÄTTNING - 2003 ***

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Nej,

ikonen finns där men när jag går in och tittar under adresser så finns mina adresser inte kvar. Jag provar även att lägga till nya adresser men när jag har klickat OK så syns det inte att jag har lagt in någon. Det känns som om det är någon inställning som är fel. Alla adresser är där men syns inte. Går det att förstå vad jag menar???

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

När du öppnar Adresser har du då i vänstra fönstret markerat mappen "Kontakter till Huvudidentitet" och inte den översta "Delade kontakter". Kika!

 

*** Nytt år - Nya möjligheter - GOD FORTSÄTTNING - 2003 ***

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Jo då, den är markerad. Det enda som syns där är en grupp med adresser till familjen (de jag minst av alla behöver ha upplistade eftersom jag har koll på dem :-))

Alla andra adresser som låg under där är borta, eller syns inte i varje fall...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

Mystiskt! Allra helst att de nya du lägger till inte heller syns.

Prova en sökning på .wab. Du ska hitta "din" Adressbok i C:\WINDOWS\Applikation Data\Microsoft\AddressBook\xxx.wab. ( där xxx. står för ditt användarnamn ). Öppna den genom att dubbelklicka och se vad som står där. Är det fortfarande "bara" adresser till familjen( dom ska man var extra rädda om :) ) där också? Kan det vara att du har två .wba ( räkna inte dom som lägga i "Recent" )...?

Har du uppgraderat/uppdaterat IE eller OE nyligen?

Har du ME kan du ju testa en Systemåterställning till en tidpunkt innan adresserna försvann. Brukar kunna fixa till sån´t här smidigt...

*** Nytt år - Nya möjligheter - GOD FORTSÄTTNING - 2003 ***

 

[inlägget ändrat 2003-01-10 12:32:09 av Mejram]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Hej,

ja tyvärr är det fortfarande "bara" familjens adresser som finns där.

Nej, jag har inte uppgraderat. Enda förändringen är att vi har fått bredband och installerat en brandvägg. Men adressboken har funnits där efter det, så jag vet inte om det skulle kunna ha någon påverkan?

Tack vad snäll du är som försöker hjälpa mig. Men jag får väl sätta mig och försöka komma ihåg alla mina vänner och kontakter och söka på deras namn och återskapa adressboken. Suck.

Tack i varje fall för alla förslag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Verkligen mystiskt alltihop. Men vad jag förstår så kan du inte återskapa Adress-boken då även nyinlagda adresser "blir osynliga". Eller funkar det nu?

 

*** Nytt år - Nya möjligheter - GOD FORTSÄTTNING - 2003 ***

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...