Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Gul skärmbild

Thomasgbg

Recommended Posts

När jag löste ut mitt hyrda PC-paket så blev skärmbilden gul efter att ha fungerat i 3 år. Och det bara helt plötsligt. Är jag tvungen att köpa ny/beg bildskärm eller finns det något trixs så den blir bra igen?

Det kan bero på att en eller flera av pinnarna på anslutningskontakten har blivit böjd. Eller också inte - drabbades själv av samma fel för ett par år se'n och det var bara till att investera i en ny skärm... för garantin har väl gått ut?

Hej!

Innan du köper ny skärm kan du väl t.ex installera nya drivrutiner till grafikkortet. Kolla även i Enhetshanteraren om det finns något utrops- eller frågetecken vid ditt grafikkort. Kör även en DirectX-diagnostic ( hittar du i mappen program-DirectX och ser ut som en gul bordsfläkt )och prova att även installera om DirectX. Du behöver inte avinstallera det gamla innan.

Du har inte kommit åt någon av kablarna mellan skärmen och datorn. Kolla att de sitter ordentligt.

Hjälper inget + det som Haakon skrev så kolla först om det är skärmen eller eventuellt grafikkortet som behöver bytas.

Återkom...

*** Nytt år - Nya möjligheter - GOD FORTSÄTTNING - 2003 ***

[inlägget ändrat 2003-01-09 11:31:29 av Mejram]

Kolla så att grafikkortet sitter ordentligt fast. Skruva ur skruven, ta loss kortet, sätt dit det på nytt och skruva i skruven. Starta datorn. Detta kan ibland lösa grafikproblem. Har för mig att PC för Alla skrev i testet med att ha sönder en dator att "skärmen blev grön... grafikkortet hade hamnat på sned".

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...