Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Program som ansluter datorn till internet vid upps

Guest idgadmin

Recommended Posts

Guest idgadmin

Jag behöver ett program som kan känna av vilket program som kopplar upp datorn till internet vid uppstart (det är inte KaZaA). Det är nämligen väldigt störigt i och med att jag inte har fast anslutning (än). Om man försöker stänga anslutningsfönstret så kommer den upp igen osv.

Hoppas att ni kan hjälpa mig. God jul på er allihop!

Hej!

Testa någon brandvägg typ ZonAlarm eller Norton Firewall. Då får du direkt veta vilket program det är som vill "ut på nätet". Ofta är det ju program som är inställda för automatisk uppdatering som vill "ut på nätet"...

Du kan även kolla i Autostart ( Start-Kör-skriv msconfig- fliken Autostart ) vilka program som startas vid uppstart. Det är säkert någon av dom. Prova att bocka av dom/det som ser troligast ut och se om problemet försvinner...

***** Önskar ALLA en riktigt GOD JUL *****

Guest idgadmin

Mejrams svar är helt korrekt, ett ytterligare tips är att det är ditt antivirus program om du har ett sådant (det hoppas jag). Det är enligt mig den vanligaste typen program som orsakar detta.

Om det inte funkar gör ett nytt inlägg. Du får då min email så kan du skicka screen dumpar till mig på de processer du har igång så ska det nog lösa sig.

Jag råkade ut för samma sak en gång...då var det Winamp´s fel

Guest idgadmin

Jag har också varit med om detta flertalet gånger, det som ni beskriver. Men nu är det annorlunda, så fort man startat upp datorn så kopplar den upp (Den gör inte det om modemet är avstängt, men då går det inte ansluta sen när man satt på modemet igen). Sen när man kopplat ner ansluter den igen och så väljer man att avbryta men då ansluter den igen och igen och igen. Sen stänger man av modemet men då fortsätter den att försöka ansluta, men då kommer ett felmedelande upp och så säger den att den ska ansluta om 60 sek igen och igen och igen...

Jag laddade ner ZoneAlarm och den visade bara programmet som försökte ansluta när man väl kopplat upp sig, och då väljer jag ju så klart att den inte ska få någon internetaccess men när jag kopplat ner så ansluter den ändå, programmet var kernel32.dll (varför skulle den vilja ansluta). Sen är det ju fler program som vill ansluta men dem vet jag att det inte är, KaZaA och MSN Messenger är det inte så dem kan ni bortse ifrån.

Hoppas jag var lite tydligare denna gången och hoppas innerligt på att ni kan hjälpa mig för det här börjar verkligen gå mig på nerverna.

Hej!

Då jag tidigare hade modem-uppkoppling dök rutan "Anslut till Internet" upp på olika ställen. Bl.a när jag ville in i Enhetshanteraren. Det berodde på att jag hade bock i "Kontrollera om certifikat har återkallats av utgivaren" under fliken Avancerat i Egenskaper för Internet Esplorer. Finns säkert andra typer av "kontroller" av uppdateringar m.m i olika program som man måste bocka av för att bli av med liknande problem. Det gäller bara att lokalisera vilket program det är som vill ut på nätet...

*** Nytt år - Nya möjligheter - GOD FORTSÄTTNING - 2003 ***

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...