Just nu i M3-nätverket
Jump to content

skärmproblem - mörk skärm

Guest idgadmin

Recommended Posts

Guest idgadmin

jag har en packard Bell skärm och kör 1152x864 upplösning i WinXP. När jag startar spel som t.ex. counterstrike så ändras upplösningen til 800*600.

Problemet är nu att när jag ändrar upplösning så blir skärmen grymt mörk. Jag kan knappt urskilja vad som är vad, men man kan se liiiiiiiiite.

Stänger jag av spelet sedan och återgår till Win så händer det oftast att det mörka stannar kvar. Alltså i windows så är det fortfarande mörkt.

Stänger jag av datorn och låter den stå en stund avstängd och därefter startar datorn igen så är den normal. Ibland så när jag startar spel så blir den inte mörk. Men 7 av 10 gånger blir den mörk =/

tacksam för all hjälp

Hej!

Vad har du för grafikkort i datorn? Kanske nya drivrutiner ( som passar XP ) kan hjälpa till att lösa problemet...

***** Önskar ALLA en riktigt GOD JUL *****

Guest idgadmin

Har geforce 2 mx 400. Har inte haft problem med detta innan. Jag är inte säker men det verkar som om skärmen är sönder eller nåt men jag är inte säker än.

Jag har laddat ner de senaste drivisarna från Nvidia(41.09 tror jag)

Hej!

Prova att starta i felsäkert läge ( Tryck F8 upprepade gånger vid uppstart + välj Felsäkert läge i listan + Enter ) så laddas inget annat än Windows. Du får en grynig och grå skärmbild men det är O.K. Men om det blir så är det inte skärmen utan de nya drivrutinerna som orsakade "svarta skärmen". Har du ME eller XP så kan du enkelt fixa problemet genom att använda Systemåterställningen till en tidpunkt INNAN du installerade de nya drivrutinerna.

Återkom när du provat det här....

***** Önskar ALLA en riktigt GOD JUL *****

Guest idgadmin

Men jag har inga problem när jag startar WinXP. Problemet uppkommer bara när jag ändrar upplösning, som t.ex. när jag startar ett spel.

Jag hade andra drivisar innan när problemet först inträffade och då hade jag haft de gamla drivrutiner ett bra tag. Men sen efter jag fick problem me skärmen så uppdatera jag till nyaste detonater utan någon förrändring.

Observera att det är INTE alltid som skärmen blir mörk, utan ca. 7 av 10 gånger jag ändrar upplösning.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...