Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hotmails inbox i annan persons Outlook Express!

Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Vad jag nu ska fråga om är så mystiskt och utomordentligt skrämmande att jag inte trodde det förrän jag såg det med mina öppna ögon.

Min dotter har varit utomlands och där kommunicerat med kompisar via Hotmail från olika ställen. När hon kom hem i söndags, gick hon in i Outlook Express för att kontrollera sitt vanliga e-postkonto (bredband.net). Vad finner hon där? Jo, en av kompisarnas HELA Hotmails in-box! Den ligger där som en mapp under lokala mappar!

Hon hittade ett mejl som hon skrivit själv till sin kompis - och klickade som vanligt. Det öppnades och hon kan läsa det!! Hon skulle m.a.o. ha kunnat öppna och läsa hela sin väns e-postkorrespondens!

Kan någon förklara hur detta gått till? Kan kompisen på något sätt ha delat ut sin Hotmail in-box av misstag. Går det ö h t?

Detta måste vara en synnerligen allvarlig säkerhetslucka någonstans och det kanske vore bra om någon från Microsoft kunde svara.

Egentligen skulle vi ha tagit en skärmdump på fenomenet, men min dotter blev så otroligt bestört att hon omedelbart gick in och deletade sin kompis Hotmail in-box.

Mvh

Jerry, Sundsvall

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Patrik Johansson-

Det är inte så attt vännen vidarebifodrar sina mail av misstag till din dotter?

-(Patrik J)

”Gravitation can not be held responsible for people falling in love”
- citat av Albert Einstein

Länk till kommentar

Gäst idgadmin

Är det ingen som förstår hur detta kan ha gått till?

Någon vidarebefordran av misstag är det inte fråga om.

God Jul!

Länk till kommentar

Har kompisen någon gång hälsat på och använt datorn i fråga? Den enklaste förklaringen skulle ju i så fall kunna vara att kompisen har kollat sin mail från den datorn och sedan glömt bort att ta bort sina uppgifter efter sig.

Det går inte att "dela ut" ett e-postkonto, utan för att komma åt det från en dator måste man ange lösenordet där.

Länk till kommentar

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...