Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ROUTER/INTERNET PROBLEM


hallstrom

Rekommendera Poster

Jag lyckas inte få igång dator nr 2 som är inkopplad till routern (har adsl). Datorn säger till mig "JavaScript has to be enabled" men det har jag gjort. Jag har samma inställningar som på dator nr 1 och den funkar. Ibland kan den nästan öppna en sida men det tar alltid stopp innan hela sidan laddats. Jag håller på att slita mitt hår med detta. Någon???

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har W98 och har kryssat i alla rutor som sig bör (tror jag) om jag går in i IE6.0 -> egenskaper. Jag hittar dock ingen där det står "tillåt Java köras i bakgrunden...". Var finns den? Om den nu finns i W98!

 

/Benny

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rtfm: Där har jag kryssat i fast det står inte riktigt som du skrev. Länken du gav mig säger mig inte ngt eftersom detta nog är alltför invecklat för mig /Benny

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Patrik Johansson-

rtfm: Suns Javamotor har inget med Javascript att göra. Javascriptmotorn ligger inbyggd i webbläsaren från början.

 

-(Patrik J)

”Gravitation can not be held responsible for people falling in love”
- citat av Albert Einstein

 

[inlägget ändrat 2002-12-14 14:28:15 av Patrik J Johansson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Tack Patrik för upplysningen, men vitsen med länken var att förenkla.

Då Suns Javamotor har plugin som läser Solaris/Linux/Microsoft plattformar är den ett väldigt bra alternativ att ladda in då man allt som oftast stöter på JavaScript för Linux/Unix.

Att den inbyggda Microsoft Javamotor inte är fulladdad med stöd för dessa torde inte vara någon större överraskning.

 

Welcome to Java™ 2

Welcome to the Java™ 2 Standard Edition Runtime Environment. This provides complete runtime support for Java 2 applications.

 

The runtime environment includes the Java Plug-in which supports running the Java 2 environment inside Internet Explorer or Netscape Navigator.

 

Note that the Java 2 runtime environment does not replace the existing Java environment provided with your browser. Old applets will still get the browser's default Java environment. New web pages designed for Java 2 can use special HTML tags to invoke the Java 2 Runtime Environment.

 

Java Plug-in Control Panel

The Java Plug-in control panel is now in the Windows control panel folder. Sophisticated users can use this control panel to adjust settings for the Java Plug-in.

References

See the Java Plug-in page for more information on using the Java plug-in.

 

See the Java 2 Platform page for more information on the Java 2 Environment.

 

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2002-12-15 01:41:09 av rtfm]

[inlägget ändrat 2002-12-15 01:42:06 av rtfm]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Patrik Johansson-

Jo med defacto så har inte Sun ett gram med Javascript att göra. Det är programmerana till webbläsaren som programmerar javascriptsmotorn. Java däremot behöver en motor för att kompileras och den programmerar inte webbläsarteamet utan den får man ex från Sun eller Micorosoft. Där håller jag dock med dig att Suns plugin är att föredra.

 

Javascript ej lika med Java.

 

-(Patrik J)

”Gravitation can not be held responsible for people falling in love”
- citat av Albert Einstein

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...