Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

spela genom router/brandvägg?


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Jag köpte för några dagar sedan en router hos Clas Ohlson, en Brandvägg/bredbandsdelare W-linx, MB-400X, och har lite problem med den.

Jag har installerat all programvara och har fått åtkomsten av internet att fungera på bägge datorerna som vi har och allting verkar fungera som det ska, MEN...

Vi kan inte använda alla internetprogram (mestadels spel visserligen) som fungerade innan.

Hur gör man för att få dessa program att få kontakt med internet / att spela spel över internet?

Jag har läst manualen och även plockat hem ett extra inställningsprogram från tillverkaren, men förstår inte mycket av allt, och det står inget rakt på sak hur man löser problemen.

 

Till saken hör att en del program som ICQ och CuteFTP fungerar perfekt även med routern.

Tillverkarens hemsida är väldigt sparsam med information i övrigt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

 

Med all säkerhet är det någon eller några portar som spelen använder som inte är öppna.

___________________

www.sweclockers.com

Sveriges största sajt om överklockning och hårdvara.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

 

Jag har inget svar men har just installerat samma router. Har ännu inte upptäckt några problem, men precis som du så tycker jag infon är lite "sparsam". :) Tex. brandväggen - skyddar den överhuuvdtaget innan man lagt in några filter? Jag har inte gjort något alls, och då undrar jag om jag är helt öppen? Har du fattat mer än mig? ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Gäst idgadmin

Har tyvärr inget svar jag heller, men jag har ett bekymmer med att komma ut på nåtet med w-linx mb400x har provat både med rak och korsad kabel men kommer ej ut ändå... nån som har förslag på vad det kan vara för fel??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...