Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Virus: Brasil.pif

Guest idgadmin

Recommended Posts

Guest idgadmin

Jag har på kort tid drabbats av viruset Brasil.pif för andra gången! Det är visst en irriterande sak som äter på minnet och förstör hårddisken långsamt.

Norton finner den inte! Enligt Internetsökning hjälper det inte om Norton tar bort Brasil, den kommer bara tillbaka.

En vän hjälpte mig att gå in i MS-DOS läge och radera bort filen brasil.pif. Problemet är att han är ute och reser och jag kommer inte ihåg hur man gjorde.

- Är det någon som har erfarenhet av Brasil.pif och som har lyckats bli av med skiten en gång för alla?

- Är det någon som kan skriva instruktioner till hur man raderar filen i MS-DOS läge. (Den lägger en genväg i Windows som inte går att ta bort hur man än prövar).

Hej!

Törs påstå att jag har STOR erfarenhet av Brazil.pif vet inte hur många gånger jag fått ta bort den,det är som Mejram skrev att du kan hämta "borttagningsmedel" på f-secure.

Men till att börja med kan du gå in i kör skriv winini ok titta på run om filen finns där ta bort den.

I registret tittar du på HKEY_LOCAL_MACHINE software/microsoft/windows/Curent version/run om den finns där ta bort

I dos skriver du C:\katalognamn/del (mellaslag)filnamn enter. eller bara C:\ del filnamn du kanske får prova dig fram,kanske får du skrivamer jag hade den här opaserv idrivers då skriver man så här C:\windos\system32\drivers\del filnamn men du får väl prova.

Qvirre

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...