Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Spam

Fiskaren

Recommended Posts

Hej.

Jag har fått problem med spam som skickas via messenger. Någon som vet hur jag stänger av messenger så att det alltid är avstängt. Jag har försökt stoppa via kontrollpanelen men efter omstart så är det akrivt igen. Jag har XP Home edition.

Tacksam för hjälp.

Jag brukar radera messenger.exe-filen efter varje ominstallation av windows det första jag gör, sen är det problemet ur världen. Jag vet att det är lite brutalt och det finns tydligen lite knep och knåp som man kan göra, har jag läst, men jag har tyckt att mitt sätt är enkel och gör processen kort och jag har inte märkt av några speciella bieffekter, så jag har inte lärt mig finliret :)

Du kan prova det eller vänta på att nån annan förklarar på dom andra sätten.

-Patrik Johansson-

Finns ingen anledning att använda "finliret", håller med Pennti. Avlägsna filen så är problemet ur vägen. Här är dock ett förslag på "finlirslösning":

Gå först till Kontrollpanelen --> Lägg till/ ta bort program --> Lägg till/Ta bort Windowskomponenter".

Om Messenger inte finns där går du till C:\Windows och inf-mappen. Där finns sysoc.inf. Leta åt

msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,hide,7. Ta bort hide, men lämna kommatecknen. Då ska raden se ut så här:

msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,,7 Spara lämna. Sedan så dyker Messenger upp i Lägg till/Ta bort Windowskomponenter i Lägg till/Ta bort program. Och då är det bara att avinstallera.

Om du vill ha Messenger kvar men inte autostarta gå till Start --> Kör och skriv msconfig och tryck enter. I fliken autostart ser du Messenger som heter msmsgs. Ta bort bocken invid den.

-(Patrik J)

”Gravitation can not be held responsible for people falling in love”

- citat av Albert Einstein

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...