Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ladda om XP Prof.


Gäst idgadmin

Rekommendera Poster

Gäst idgadmin

Om jag misstänker att något är fel med operativsystemet (använder XP prof.), kan jag då sätta i instalationsskivan för att installera om operativsystemet utan att det sparade mapparna påverkas? Hur göra?

Tacksam för svar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[CITAT]Om jag misstänker att något är fel med operativsystemet (använder XP prof.), kan jag då sätta i instalationsskivan för att installera om operativsystemet utan att det sparade mapparna påverkas? Hur göra?

Tacksam för svar[/CITAT]

 

Ja det kan du, välj bara "uppgradering" när du stoppat i skivan och den startar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

När du installerar om så kan du välja att installera i samma mapp som innan, då kommer installationsprogrammet att bara ta bort din gammla windows mapp och inte andra filer.

 

 

|| Celeron II 900@1200 | 0,5GB RAM | 320,9GB | GeForce 3 Ti200 @ 215/500 | Abit VH6T | 30°c idle, 42°c fulload ||

Nazityskland anfaller Polen 1939, MS skapar Palladium 2002 - Piggymon

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst idgadmin

Jag har väldigt dåliga erfarenheter att installera xp i samma mapp. Den nya windows brukar börja gå jätte tungt då efter man är klar med installationen och ska använda datorn.

 

Bättre att spara undan e-mailen och

göra en ren installation av windows i en annan kattalåg.

Om man gör det i en annan kattalåg så kan man ju koppiera igen om man upptäcker det saknas några filer i efterhand. Se bara till att decryptera alla filer som du har krypterat innan du installerar windows xp igen från grunden annars så blir dom värdelösa sedan om du inte har exporterat din krypteringsnyckel.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...