Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Krångel med OE


ligu

Rekommendera Poster

Jag har fått datorproblem igen: Outlook Express har i praktiken blivit oanvändbart därför att det tar 10-15 sek innan den visar ett mejl / newsinlägg efter att man klickat på ett. Likaså när man vill byta mapp och när man startar programmet. 10 sek är inte mycket men har man många mejl eller inlägg att läsa, så blir det mycket väntande. Under väntetiden är programmet som låst, det går inte att stänga det t.ex.

Jag har Norton Utilities, det brukar kunna hitta och fixa fel. När jag körde Win Doctor, en del i NU, "fastnade" programmet när det gick igenom en viss TEMP-filmapp.Jag kollade mappen och kastade alla filer där i Papperskorgen. En fil gick inte att ta bort, den heter

"Perflib_Perfdata_744.dat". Jag prövade Win Doctor en gång till, den fastnade på samma ställe igen. Jag prövade också Windows XP:s nya Systemåterställning. Det fungerade inte, jag fick meddelandet att en systemåterställning inte kunde göras. Antivirusprogrammet hittar inget virus.Jag har installerat och avinstallerat flera program innan felet började uppträda, det kan ev.vara grundorsaken. Vad bör jag göra?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Kolla den här sidan om filen du inte kan ta bort http://www.jsifaq.com/SUBG/TIP3300/rh3343.htm. Eventuellt kan du också ta bort den manuellt om du startat i "Felsäkert läge".

Har du provat att installera om OE? Och om du har Norton Antivirus m.m så är det nog bäst att helt stänga av dom ( använd ctrl-alt-del och avsluta ) innan du använder Systemåterställningen.

Lycka till!

P.S. Direktlänken funkar inte riktigt. Gå till hemsidan. Välj knapp 33nn och leta dig fram till 3343.

 

 

[inlägget ändrat 2002-11-17 16:14:25 av Mejram]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...