Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med filhanteraren?


nixh2g2

Rekommendera Poster

Hej. Jag har ett problem som håller på att driva mig tokig. Alla förslag på vad det kan vara för fel mottages ytterst tacksamt.

När jag flyttar stora mängder data, ex. från en CD till hårddisken verkar allt gå bra, men filhanteraren larmar för att ett fel uppstått och det är bara att stänga ner. När jag gör det poppar samma felmedelande upp ytterligare en gång, sedan kommer ett om em_exec, sedan bttnserv. Det som nu händer är att datorn låser sig och jag tvingas att bota om, men då har nästan alla filer på c: bytt namn till )(&%&%¤# . Följden blir att det inte går att hitta Windows och det är bara att installera om windows. Hade jag inte investerat i Norton Ghost hade datorn lekt fågel sedan länge sedan.

Några data om datorn:

Compac Presario 5640 bytt grafik kort till ett 3DFX, monterat mera RAM (320) och en extra hårddisk IBM på 60GB, som har partitionerna c, e, f org hårddisk=d. Använder Windows 98 SE ren installation.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Har själv haft problem med att em_exec ( mus-drivrutiner ) orsaker fel i alla möjliga/omöjliga ställen. Även mitt s.k. Active Doc ett program som ger tillgång till de extra knappar som finns på tangentbordet orsakar problem så jag har stängt av det. Ditt bttnserv är tydligen Compaqs "program" för tangentbordets extraknappar.

Prova att avsluta em_exec ( musen fungerar ändå men utan extrafunktionerna ) och bttnserv, försök sedan att lägga in data från en CD och se om dina problem finns kvar.

Lycka till!

 

 

[inlägget ändrat 2002-11-17 11:04:50 av Mejram]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tack för tippset, felet verkar ligga i S/W å inte i H/W. Får nog bita i det sura å fixa en om instalation från grunden.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...