Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Samlingsdokument och formatering

Guest idgadmin

Recommended Posts

Guest idgadmin

Mitt förra inlägg försvann visst i Cyberspace så jag försöker igen:

Har ett samlingsdokument med 9 underfiler. Har suttit och ändrat bl.a. textrutor i underfilerna (storlek, teckensnitt etc.). När jag sedan öppnar underfilerna från samlingsdokumentet ändras dock allt tillbaka till den ursprungliga formateringen. Hur gör jag för att underfilerna ska behålla sin aktuella formatering?

Tacksam för hjälp/Gull-Britt Orsén

Guest idgadmin

Jag använder Word 97.

Jag fick en mapp med filer, ett samlingsdokument respektive 9 underfiler, som jag ska översätta från engelska till svenska. I underfilerna finns bl.a. en massa textrutor. När jag översätter blir ibland den svenska texten längre än den engelska. Då har jag varit tvungen att öka storleken på textrutorna. Vidare har man blandat olika teckensnitt så jag har ändrat allt till Arial. Detta har jag gjort i respektive underfil. När jag sedan går in i samlingsdokumentet och öppnar underfilerna därifrån (för att t.ex. skriva ut hela handboken) så ändras all formatering tillbaka till den ursprungliga (dvs. allt mitt "pilljobb" har varit förgäves).

Har letat i Words hjälp och i boken "Hemligheterna i Word) och kommit fram till att samlingsdokumentets formatering har högre prioritet och att detta bör ändras. Dock står det inte HUR man ändrar detta.

(Anledningen till att man har gjort ett samlingsdokument är att man vill ha en innehållsförteckning för kapitel och figurer plus att alla handböcker ska se likadana ut i framtiden (med sidhuvud, sidfot, logotyper, adresser etc.). Nästa gång man gör en ny maskin byter man bara ut titeln och de olika underfilerna.)

Är det någon som vet hur man ändrar formateringsprioriteten eller hur man kommer runt problemet?

Tacksam för svar

Gull-Britt

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...